dinsdag 22 januari 2019

This Brooklyn Winter #1




Happy new Year!!

We zitten al weer aan het eind van Januari, dus ik zal maar weer eens snel kijken of ik nog wat leuke foto's voor jullie heb.
Ik zie dat ik net voor kerst gestopt ben met bloggen.



PUBLIC LIBRARY IN KERSTSFEER

BRYANT PARK

Het weekend voor kerst hebben we wat leuke uitstapjes gemaakt. Door de drukte op het werk hadden we nog niet echt samen iets bekeken in de stad, terwijl alles nu zo sfeervol was!
Zaterdags gingen we dus gezellig naar Bryant Park, naar de kerstmarkt en de ijsbaan.
Dit vind ik toch altijd wel een erg fijne plek om te zijn. Het park midden in de grote stad geeft altijd een knus gevoel en vooral nu met die winterse sfeer!





We kochten er ook heerlijk "Dutch Fries"







De dag erop zijn we samen met Nova naar Central Park gegaan!! We wilden daar de Mandarin duck zoeken, het is voor ieder een raadsel hoe deze prachtige eend in Central park terecht is gekomen, maar helaas is het deze Duck Tolling Retriever niet gelukt hem te vinden!







Met kerst deden we het heerlijk rustig aan, hadden we kadootjes onder de boom en gingen we lekker uiteten in ons favoriete restaurantje. Voor Nova was het een hele dag volhouden om niet alle pakjes te verscheuren, maar 's avonds mocht ze dan eindelijk los gaan!




En toen was het ook zo weer oudjaarsdag. Ik was goed voorbereid want ik had een lekker pak oliebollenmix in huis, genieten!! Ze waren super goed gelukt en ze zijn allemaal opgegaan.
In NY is vuurwerk verboden, behalve op bepaalde centrale locaties, dus het was hier heerlijk rustig.
Om middernacht begon het hier en daar te knallen, maar we zagen er eigenlijk maar weinig van want het was erg slecht weer!!



Ik was vrij vroeg wakker op nieuwjaarsdag en het was heerlijk om in een rustig Brooklyn Nova uit te laten, geen mens op straat.

Het nieuwe jaar begon lekker hectisch natuurlijk als je op de zaak het boekjaar mag gaan afsluiten, aan de bak dus. Ik heb wel wat leuke foto's gemaakt, zie hieronder;



BOERUM HILL





Onderstaande foto's hebben wat uitleg nodig. Je ziet een normaal kantoor gebouw bij Wall Street. Maar even later was de locatie omgebouwd voor een filmset.  ( de serie: Manifest )
Je ziet dat ze er een ware ochtendshow met rode loper én publiek van hebben gemaakt.







CAMERA'S EN ANDER APARATUUR 



OCHTENDSHOW MET RODE LOPER




EEN PRACHTIGE WONING BIJ ONS IN DE BUURT


Weer een mooie voor en na foto: Dit is ook in de buurt van waar wij wonen. Een oude foto (Toren is gebouwd in 1929)







EEN PRACHTIGE ZONSONDERGANG MET UITZICHT OP DE VERRAZZANO BRIDGE


DUTCH DOG


EEN MOOIE AVOND IN DE STAD



EEN PRACHTIGE FOTO VAN BROOKLYN EN MANHATTAN. HET PARK WAT JE OP DE FOTO ZIET IS ONS FAVORIETE PARK WAAR WIJ VLAKBIJ WONEN. ZO ZIE JE GOED HOE VER WE VAN MANHATTAN WONEN. 


VROUWTJE VOND DEZE PIONNEN LAATST ( IEMAND GOOIDE ZE WEG, NOUJA!) IK KAN ER LEUK MEE SPELEN.  SOMS DOEN WE ER SNOEPJES ONDER OF WE GOOIEN ZE LEKKER DOOR DE KAMER. HERRIE MAKEN IS HET LEUKSTE WAT ER IS

Dat was het weer voor deze keer. Fijne week allemaal!


1 opmerking:

  1. Wat een mooi blog weer met prachtige foto’s.
    Gewoon weer een nieuw jaar kijken weer uit naar al je belevenissen.

    BeantwoordenVerwijderen