zaterdag 16 februari 2019

This Brooklyn Winter #2






Hee! Welkom weer bij een nieuwe blog!


Waar het hier soms enorm winters weer is hebben we aan de andere kant prachtig zonnige dagen. Het wisselt enorm.
Enorme sneeuwval hebben we nog niet echt gehad ( op een paar voorzichtige buitjes na stelt het voor NY weinig voor)

Zodra de zon zich laat zien krijg ik echt de voorjaarskriebels heerlijk!!

Maar goed wat ik zeg, het kan dus enorm wisselen.







Zo was het op de eerste foto -16!! en serieus 5 dagen later +18!!







Nova geniet enorm van de sneeuw!! Maar met -16 was het zelfs voor haar iets teveel van het goede. Ze had de dagen erna stijven spieren, tja ze is toch alweer bijna 10. Het lastige is dat ze haar grenzen niet kent en het mij enorm kwalijk neemt als we op een gegeven moment na veel spelen naar huis gaan. Om vervolgens thuis neer te storten en ontzettend stijf en zielig te zijn :(


EVEN ONDER DE DEKEN NA EEN KOUDE WANDELING



We hebben besloten om naast de schoentjes, nu ook een jasje voor haar te bestellen, want met die enorme kou moeten wij haar echt een beetje gaan beschermen. Voor de rest is het een enorme levensgenieter!!



NETJES POSEREN




Laatst ben ik met Nova naar het hondencafé geweest, er was ook een tekenares waar je portretten kon laten maken.
Dat was natuurlijk wel een leuk valentijnskado voor baasje.




Tevens las ik diezelfde week een artikel over Jandino Asporaat  (Nederlandse comedian)
Hij maakt met SBS6 een docu over NY comedy en gaat daarbij ook zelf optreden in NY.
Ik besloot hem gewoon eens een berichtje te sturen via instagram en dit kreeg ik terug! Hoe leuk!!





Afgelopen maandag was het dan zover en gingen we naar STANDUP NY in de Upper West Side . Dat was zo gaaf! Wij vinden Jandino beiden super leuk en het was gewoon heel tof dat hij gewoon in NY was.  Hij deed alles uiteraard in het Engels wat een hele uitdaging was en voor hilarische momenten zorgde.




Tijdens en na de show zagen we al wat andere BNers lopen waaronder Roue Verveer, ook een heel leuke comedian.
Toen ik terugkwam van het toilet stond Maxim te praten met hem. We hebben vervolgens nog uitgebreid staan kletsen en namen natuurlijk even een foto. Wat een sympathieke vent!

Hieronder nog wat leuke foto's met en zonder verhaal;



TULPEN UIT HOLLAND!





Bij de Trader Joe's kwam ik deze leuke tulpen tegen.
Ik nam ze niet mee, want ik had net dit plantje gekocht, met bijzondere pot ;)










UITZICHTEN




WANDELING IN GREENPOINT (BROOKLYN) MET UITZICHT OP MANHATTAN





We besloten om op een doordeweekse dag eens lekker naar de Biergarten te gaan en bestelden een mega pretzel. Oeh en ik had Gluhwein!!


WALL STREET IN DE OCHTENDZON











WANDELINGEN DOOR BROOKLYN



Wat moest ik hier lachen! Je kan hier regelmatig hondenspullen doneren aan asiels, zo ook vorige zaterdag. Ik besloot dat Nova wel dit speeltje kon doneren want ze heeft al zoveel en keek hier nooit naar om. Nova was het duidelijk niet met mij eens, ze kreeg het speeltje te pakken en sleepte het weer mee naar huis. Hahaha!



EEN KLEURRIJK TIMESSQUARE



PIZZAAAAAA


Dat was het weer! Hopelijk volgt er nog een leuke sneeuwblog, al wil ik het niet te hard roepen haha.
Fijn weekend allemaal!!




3 opmerkingen:

  1. Wat een bizarre verschillen qua weer ja. Heb NY nog steeds in mijn weerapp zitten, en verbaas me er vaak over.
    Wat leuk die reactie van Jandino (ben zelf zwaar allergisch voor die man haha, dat geluid, brrr...) en dat jullie konden komen.
    En die uitzichten vanaf jullie huis, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de eerste week van januari in 2012 hebben wij zelf die temeratuurverschillen in NY meegemaakt.
    De eerste dag ver onder 0. Heel raar dat je na een aantal dagen ineens zelfs zonder jas kunt lopen.
    Zo zie je maar, als je de stoute schoenen aan trekt dan kom je nog eens ergens 😀
    Ik geniet nog steeds elke keer weer van de leuke verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk blog weer.
    En ja dat weer zo gek he zo in de sneeuw en een dag later in de zon..
    En wat leuk dat jullie een bericht terug kregen van jandino er er ook geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen