donderdag 27 december 2018

Best of Brooklyn 2018




Je ziet ze overal voorbij komen, de lijstjes, met leukste foto's, beste muziek, mooiste momenten.
Dus het leek mij wel leuk om even terug te kijken en wat persoonlijke momenten van 2018 te delen met jullie.






Januari

Ons nieuwe jaar begon heerlijk met een weekje Boston! Het was voor ons de eerste keer in deze prachtige stad en we hebben er van genoten!! Het was wel ontzettend koud ( -15) en er viel ontzettend veel sneeuw ( tot aan onze knieën!)

Dit zijn mijn 2 favoriete foto's van deze week, al was het moeilijk kiezen.




Februari

Deze foto maakte ik op het dakterras van ons nieuwe appartement, op dit moment gingen we er voor het eerst kijken en zaten we dus nog midden in de onderhandeling, stiekem wisten we hier al dat dit wel ontzettend gaaf was!! De toren die je ziet lijkt niet zo groot, maar de foto is dus genomen vanaf de 29e verdieping van ons appartementencomplex, de kloktoren is een stukje hoger.




Maart

En toen werd het aftellen, want in April zouden we gaan verhuizen, we liepen dus ook wekelijks even langs het nieuwe appartement, waarbij de Apple store zich op de begane grond bevindt.
Deze foto is zo heerlijk. Alsof Nova er hier mee instemde: "Ja hier wil ik wel wonen"





En nog even een foto van onze vorige woning, we hebben 2 jaar in een brownstone gewoond op de begane grond. We missen het wel,  al is het niet met elkaar te vergelijken. Maar ik denk zeker dat we nog wel een keer in een brownstone gaan wonen, het is erg sfeervol.





April

Op 1 april gingen we verhuizen, wat een bijzondere dag!
We woonden net 2 jaar in Brooklyn en gingen nu verhuizen naar een volgende woning!
Onze vorige woning was gemeubileerd. Dat betekende dat we vrijwel geen meubels hadden toen we in de huidige woning kwamen, maar Nova had haar mandje ;)
Vooral de eerste dagen was dit uitzicht zo onwerkelijk.
En nog steeds eigenlijk...




Mei

Niet specifiek een favoriete foto (van een kebab zaak met hilarische naam in NYC) maar het is in dit geval even symbolisch voor hoe ik me een groot gedeelte van het jaar voelde. K**
Ik liep al vanaf januari met onverklaarbare klachten. Ik heb veel frustrerende doktersbezoeken gehad, waarin ik me niet begrepen voelde, hoop weggegooid geld, om er in de zomer achter te komen dat ik bepaalde heupklachten heb. Gelukkig trof ik hierna de beste fysiotherapeut die ik mij kon wensen en kan ik na 6 maanden intensieve therapie zeggen dat het een stuk beter met mij gaat. Ook omdat ik nu begrijp waar de klachten vandaan komen. Ik heb het hier niet veel over, maar ook dit is zeker een deel van mijn verhaal van 2018 en ik ben blij dat ik met een veel fijner gevoel het volgende jaar in ga!!




Voor de rest bestond mei vooral uit foto's nemen van het uitzicht ;)




 Juni

Ten eerste doet Juni mij aan déze foto denken.
Wij waren op een BBQ festival en mijn broer vroeg mij of ik een foto kon proberen te maken met deze BBQ Chef ; Ed Mitchel en zijn team. Mijn broer is namelijk een groot BBQ liefhebber.
Dit moment was ontzettend gaaf, wat een leuke mensen waren dit! Maar ik moet vooral terugdenken aan dit moment omdat ik ná deze dag ben gestopt met het eten van vlees!
Hoe heerlijk ik vlees ook vind, ik kon het niet goed aanzien hoe er deze dag hele varkens op het rooster lagen te garen en aangezien ik er al jaren een beetje om heen zat te draaien kon ik na deze dag heel makkelijk de knop omzetten! Inmiddels is het al een half jaar geleden en dat gaat prima!






We gingen in juni ook op vakantie met de trein en daar denk ik nog vaak aan terug, het was een heerlijke week in Beacon aan de Hudson Valley.






Juli

De mooiste foto van juli is een foto van het Metropolitan Museum. Ik was hier met Sprout op een warme zomerse avond en het is gewoon een prachtige foto. Tip: ga op een mooie zonnige dag zeker even naar het dakterras van dit Museum voor een prachtig uitzicht!






Augustus

Geen hele memorabele momenten in augustus maar gewoon een mooie foto die ik maakte in Harlem. Ik heb weer een hoop mooie wijken van NYC kunnen ontdekken dit jaar waarvan Harlem toch wel heel verrassend was!






September

In September kwam mijn broer op bezoek in NY! Het was een heerlijk warme dag, we bekeken een deel van Brooklyn, wat natuurlijk heel leuk is, om een stukje van mijn leven te showen aan hem.









Oktober

Ik zou het niet eerder hard op zeggen (want ik hou zó van de zomer) maar oktober is toch wel een hele leuke maand. Langzaam aan begint alles zo lekker herfstig te kleuren, de temperaturen zijn nog best aangenaam en ... Halloween!
Maar deze maand zijn we ook een weekje naar Cape Cod geweest wat ook heerlijk was. Uitwaaien, bijkomen en genieten van Nova die elke dag kon zwemmen.






Tja en met deze foto heeft Nova op Instagram zoveel likes gekregen ( inmiddels zo'n 107.000), dat ik die natuurlijk ook nog even hier plaats. 








November

De NYC Marathon is toch wel iets waar ik elk jaar naar uit kijk sinds we hier wonen. Om de Marathon langs je appartement te zien lopen geeft gewoon een kick! Hier kwam de kopgroep van de dames voorbij, ontzettend gaaf en echt een kippenvel moment.





December

En deze maand sluit ik af met een nieuwe foto, die Maxim van mij maakte op Rockefeller Plaza afgelopen weekend ( Op de Iphone zit een "Long Exposure functie, voor de geïnteresseerden).

We wilden nog graag even wat kerstigs doen en bezochten de beroemde kerstboom en tevens de kerstmarkt in Bryant Park. 

Het was leuk om even terug te kijken op 2018 en wat leuke highlights met jullie te delen. 
Ik hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad en wens jullie alvast een gezond en gelukkig 2019!





4 opmerkingen:

  1. Een schitterend mooi overzicht op deze manier en grappig toeval: ik zat 1e kerstdag mijn telefoon te updaten en ben al mijn fotos van afgelopen jaar doorgegaan waardoor ik ook zo'n overzicht in gedachten maakte en dan ervaar je wat er veel gebeurd in 1 jaar tijd. Hele goede jaarwisseling en tot blogs in 2019!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk overzicht zo, en wat hebben jullie dit jaar fijne plekken bezocht tijdens vakanties. Hopelijk volgend jaar in de herhaling :-) Ook alvast een goed en gezond 2019!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi overzicht van het afgelopen jaar. Gelukkig dat het beter met je gaat.
    Een fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2019.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi foto verslag!
    En wat heb je weer veel beleeft in een jaar.
    Wensen jullie ook veel gezondheid en geluk voor 2019🍾

    BeantwoordenVerwijderen