zondag 4 november 2018

This Brooklyn Fall #2 Cape Cod!

Hier dan eindelijk een verslag van onze vakantie naar Cape Cod!

Voor sommige mensen wellicht dubbelop, omdat ik ook veel foto's op Facebook en Instagram laat zien.
Ik heb besloten toch ook een blog te maken omdat ik ook familie en kennissen heb die juist alleen de blog lezen. Daarbij is het voor mezelf ook leuk, want ik lees mijn oude blogs ook vaak terug.
En hier lees je ook iets meer naast de foto.

In ieder geval: Wij zijn er lekker een weekje tussenuit geweest!

De dag van vertrek was "Orkaan Michael" actief en dat resulteerde in Noord Amerika op vooral veel regen en storm.
We hebben dan ook de gehele heenweg in de stromende regen gereden en dat is 5.5 uur lang best heavy!
We keken vaak even op de USA "buienradar" en het leek wel een vloek, want de enorme donderwolk ging precies met ons mee van NY naar Cape Cod.
Maar we hadden een fijne huurauto, een ruime Hyundai Sante Fe. Dat maakte het allemaal wat dragelijker!

In 2016 waren we ook al in Cape Cod geweest, toen in het noorden en we besloten nu in het zuiden te gaan zitten.

We hadden een heerlijk huisje, heerlijk comfortabel en knus, op loopafstand van de zee.
Doordat het op sommige dagen flink regende konden we ook heerlijk even een dagdeel "thuis" blijven en chillen met een film of goed boek.

En als het dan droog was (slecht weer is ook zo weer voorbij op dit schiereiland) pakten we de auto en gingen we wat dorpjes of stranden bezoeken.

Dag 1 gingen we naar Sandy Neck Beach, nog steeds was het behoorlijk stormachtig, maar hoe lekker is het om dan op het strand te lopen? We waren al meer dan een jaar niet op het strand geweest dus dat was genieten!

Hierop volgend wilden we wat dorpjes gaan bezoeken. Ik had een gids gekocht met aanraders en zo gingen we op pad. Maar het grappige bij Cape Cod is; voor je het weet ben je het dorpje al weer uitgereden. En wij zeiden dan ook meerdere malen ; " dit was het geloof ik"

Desalniettemin zijn het voornamelijk allemaal heel mooie authentieke dorpjes, erg leuk om doorheen te rijden, vooral nu in de herfst, met de mooie kleuren en de pompoenen.

Elke avond gingen we met Nova de zonsondergang bekijken, bij het baaitje naast ons huis, heerlijk rustgevend.

Aan de kust vonden we regelmatig deze "horseshoe crabs" ( degenkrabben)

Elke ochtend nam Nova een plons in de zee, dat was bij ons aan het einde van de straat. Heerlijk toch, een strand zo dichtbij, daar hebben we volop van genoten.

De volgende dag gingen we naar Hyannis.  Hyannis staat vooral bekend om de plek waar de Kennedy's hun " Summer White house" hadden. Ook weer een schattig klein dorpscentrum, met een JFK Museum en bij de haven een prachtig aangelegd JFK memorial.

Op een kleine afstand rijden vonden we ook de Kennedy Compound; dit  bestaat nog steeds, maar je ziet er helaas weinig van, want er staat een grote schutting omheen. Wel voelt het heel bijzonder om daar gewoon te kunnen rondrijden en even de sfeer te voelen van de omgeving en de prachtige villa's van de buren.

Deze dag gingen we naar Boston!! We zijn in Januari een week in Boston geweest en we zijn er echt van gaan houden. Nu zaten we op een uur afstand, dus konden we er mooi een dagje heen.
Het was deze dag prachtig weer, dus extra genieten. We zijn lekker door Boston Common Park gelopen en door Newbury Street. Deze straat is echt aan aanrader als je in Boston bent, prachtig statige huizen en een heerlijk knus straatje om doorheen te lopen.

Op de terugweg liepen we langs de finishlijn van de Boston Marathon. Die had ik vorige keer gemist tijdens onze trip en ik wilde het zo graag even zien. Het gevoel van al die hardlopers die daar finishen, maar ook de plek waar vlakbij een bomaanslag is geweest in 2013. Dat heeft veel indruk op mij gemaakt.

De dag erop reden we naar Chatham. Chatham heeft prachtige stranden, maar ook een pier met vismarkt. Wij kwamen net een beetje buiten het toeristische seizoen, dus helaas waren de winkeltjes dicht, maar we konden wel de vissersboten zien aanmeren.
En dat ging vergezeld met veel zeehonden!! Wat een feest was dat om te zien!! Ik heb begrepen dat de vissers er minder blij mee zijn en dat het zelfs als gevolg heeft dat er steeds vaker haaien worden gesignaleerd die wel een lekker hapje zeehond lusten.

Maarja, voor ons was het prachtig om te zien natuurlijk.

De laatste dag zijn we naar ProvinceTown gereden. Dit ligt in het meest Noordelijke puntje van Cape Cod en is een ontzettend gezellig havendorpje. We hadden deze dag net als in Boston prachtig weer en konden zelfs even zonder jas aan het strand zitten.

Hier hebben we lekker wat gegeten en Nova mocht net als de vorige keer een knuffel uitzoeken, dat werd dit ontzettend leuke vogeltje, een Blue Jay Bird, met bijbehorend geluidje.
Het leuke is dat Nova super voorzichtig is met knuffeltjes, ze maakt ze nooit kapot. Ze is hier dan ook nog steeds heel blij mee.

En toen zat het er weer op, we dronken de dag van vertrek nog even lekker een kopje koffie op de veranda en reden hierna weer terug naar NYC.
We hadden ons een beetje vergist in de reistijd ( toch stiekem ruim 5,5 uur inc een korte pauze) en kwamen net op tijd aan in NYC om in alle haast de huurauto in te leveren.

Maar we hebben genoten. Het was een heerlijke week en ik mis het nu alweer!!

GROETJES VAN ONS!!!

1. Wat een leuk verslag, heerlijke week hebben jullie daar achter de rug. En wat een feest voor Nova om elke dag te kunnen zwemmen.
    En grappig, die Blue Jay birds heb ik in het echt gezien in een natuurpark in Florida waar ze verblijven.

2. Wat een heerlijke week ook leuk om cape cod eens te zien via foto’s je hoort de plaatsnaam zo vaak in een boek. Nova heeft weer heerlijk kunnen genieten van de zee wat een feest het zijn ook zo’n lieve leuke slimme honden wij genieten ook elke dag van Nina

3. Wat een heerlijke week weg.
    En ja Boston staat ook nog op m’n lijstje.
    Moet inderdaad heel mooi zijn en. Te al die mooie herfstkleuren en pompoenen ziet het er wel heel leuk uit.
    En wat een mooie foto’s van Nova die heeft ook weer meegenoten van de vakantie..