zaterdag 10 november 2018

This Brooklyn Fall #3



Jaja we gaan gelijk door met de volgende blog, want ik heb nog een hoop andere foto's van de afgelopen weken!





PUMPKINS!!!

DE HERSTZON IS ZOOOO MOOOI!!

De herfst vind ik stiekem toch wel een héél fijn seizoen.
Ik hou echt wel van de zomers, maar in de herfst is het hier zo sfeervol!
Dat begint in oktober, als mensen zich voorbereiden op Halloween en daarna bereiden ze zich voor op Thanksgiving, wat eind november gevierd wordt.






De kleurende herfstbladeren, de vaak nog mooie zonnige dagen, de mooie decoraties op de trappen van de brownstones, ik hou ervan!!









Toen wij net terugwaren uit CapeCod lazen wij het nieuws dat Apple weer een product presentatie zou houden. Deze presentatie werd deze keer in Brooklyn gehouden, NAAST ons appartement in de opera!
De voorbereidingen begonnen al op tijd, ruim 1,5 week van te voren werd het mooie klassieke gebouw helemaal omgebouwd. Je zag mensen soms met afgrijzen kijken; "Komt hier een Apple winkel in onze mooie opera??" 
Maar nee, er werd gewoon bakken met geld uitgegeven voor een transformatie die 1 dag zou duren. 
Alles met de meest waterdichte beveiliging, achter grote zwarte schermen, zodat we niets zouden zien... maar hoe leuk is het dat je dan vanuit de sportzaal in je woning op de 29e verdieping gewoon achter de schermen kunt kijken ;)




Het was mooi om te zien hoe het gebouw voor een paar dagen helemaal Apple branded was, het had wel iets!! 
Op deze foto zie je ons appartementen gebouw er rechts naast staan.



De dag erop was alles alweer helemaal gestript en schoon en werd er zelfs óp diezelfde middag alweer een Halloween feest gehouden voor de kinderen! Zoek de verschillen ;)




PUPKIN CONTEST!!




EVEN SHINEN OP HET PODIUM

Over Halloween gesproken; Wat was het weer leuk dit jaar!!

Nova heeft meegedaan met de jaarlijkse Costume contest: Great Pupkin.

Dit jaar was ze verkleed als Mac & Cheese. 
Eigenlijk heel simpel. Een doosje bekleden als een echte verpakking van Kraft Mac & Cheese en daarin, allemaal geel geverfde toiletrolletjes.

EVEN DE JURY BEGROETEN, DE MAN MET DE WITTE PRUIK IS TROUWENS ONZE DIERENARTS!




Ik zoek altijd naar een comfortabele outfit voor Nova, want het moet wel leuk blijven. 
Simpel maar doeltreffend!! Vooral de kinderen reageerden zo leuk: " Look that dog is Mac & Cheese!!"

Tijdens de wedstrijd liepen er veel fotografen en een man vroeg of hij Nova mocht fotograferen. Dat deed hij heel slim, met een tennisbal boven zijn camera zodat Nova vol aandacht in de lens keek. 
Toen ik vroeg hoe hij heette ( zodat ik de foto online kon opzoeken) zei hij zijn naam en gaf zijn kaartje; "The Dogist."



The Dogist????
Voor mij een heel bekende naam!!  Deze man heeft al meerdere boeken uitgegeven met foto's en verhalen van honden uit NYC, maar ook anderen steden en landen, ik was compleet verrast en vereerd dat hij Nova wilde fotograferen.


Wetende dat er meer dan 120 honden met de wedstrijd mee deden, verwachte ik niet dat ik de foto online zou vinden, maar een paar uur laten stond ze gewoon op de website, Facebook en op  Instagram!
En een paar dagen later zelfs met 107.000 likes en meer dan 1000 reacties!!! Famous Nova!!!



Nova heeft de wedstrijd niet gewonnen ( dat was deze Sesamstraat Oscar) Maar wij doen echt mee voor de lol en de leuke sfeer.
"Oscar" had trouwens hondvriendelijke haarverf op en dat was na een wasbeurt er alweer af ;)







Met Halloween zelf is Nova ook nog even verkleed gegaan omdat er kinderen van ons appartementengebouw langskwamen voor Trick or Treat. Ik had nog een pakje, wat eigenlijk een postbezorgers pakje was, maar ik maakte er een Happy Halloween pakje van. Ook dit vond ze prima en ging vol afwachting kijken waar de kindjes nu bleven.




Dat was een hele gezellige en sfeervolle week!!


















Ook ben ik weer op pad geweest met Sprout, we gingen een middagje naar het NY Transit Museum, een museum in een oud metro station, met veel bezienswaardigheden van oude metro stations, toegangspoortjes, oude treinen.












Echt heel leuk en zeker een aanrader als je er interesse in hebt!
Veel van de deelnemers zijn van oudere leeftijd en vonden het geweldig om mij te vertellen hoe het vroeger allemaal ging.
( de tijd dat je nog voor 5 cent met de metro kon!!)


KOPGROEP VAN DE VROUWEN



KOPGROEP VAN DE VROUWEN


En toen... was het de zondag van de NY Marathon!! Ik keek er al zo lang naar uit! Sinds we hier wonen ben ik altijd gaan kijken, ook omdat de route gewoon dwars door onze buurt loopt. Maar nu....
nu wist ik dat de route zelfs langs ons gebouw zou lopen!! Wij kijken uit op 4th avenue, vanwaar de hardlopers komen lopen en het 8 mile point staat naast ons gebouw!





Wij konden dus letterlijk met een kopje koffie op het balkon toekijken, hoe geweldig is dat!! Uiteraard ben ik ook nog naar beneden gegaan om te kijken een aan te moedigen. Het is heel bijzonder dat deze marathon over de gehele wereld zo geliefd is, de emotie, blijheid van de hardlopers voel je gewoon!! Het was een prachtige zonnige dag!

Dat was het voorlopig weer even! Fijn weekend allemaal!







5 opmerkingen:

  1. Wat is het weer een super interessant en leuk blog, heerlijk om te lezen. Oh die Nova, het is ook zo'n beauty, geweldig dat The Dogist dat ook vond en heel veel anderen, gezien al die likes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer helemaal bijgelezen, wat een zalige blogs met schitterende foto's, waardoor zelfs ik zin krijg in de herfst terwijl het helemaal mijn seizoen niet is :)
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha die Nova, zo leuk, en super dat ze werd gefotografeerd door de Dogist. Ken dat helemaal niet, maar zit natuurlijk ook niet in de "hondenwereld" zeg maar. En dat UPS pakje, zo grappig! En prachtig uitzicht natuurlijk, tijdens de marathon. En blijf het maar zeggen, wat wonen jullie toch prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een mooi blog.
    Tja wat is de heeft altijd mooi he met al die kleuren.
    En wat een geweldige foto’s van Nova een echt hondenmodelletje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer genoten van de foto’s.
    Echt leuk om allemaal te zien.

    BeantwoordenVerwijderen