vrijdag 24 november 2017

This Brooklyn Fall #4


Lekker thuis en warm onder mijn dekentje vertel ik jullie graag over mijn afgelopen 2 weken.


Twee weken geleden was ik op bezoek bij mijn familie in Nederland.
Heerlijk een aantal dagen bijgekletst. Lekker eten, op bezoek bij mijn lieve tante in Groningen en nog meer lekker eten.




OCHTENDJE SPAKENBURG

ALS JE ZEGT DAT JE ZIN HEBT IN HOLLANDSE POT LOOP JE HET RISICO DAT JE DOOR 2 MENSEN HETZELFDE VOORGESCHOTELD KRIJGT: BOERENKOOL! MAAR HEE MIJ HOOR JE NIET KLAGEN!

MY HOME TOWN : BAARN


AMSTERDAM

RONDVAART


EINDELIJK ZONDER SCHAAMTE EEN KEER EEN AMSTERDAM T-SHIRT KOPEN :) 

Ook sprak ik af met vriendinnen in Amsterdam. Hoe langer ik weg ben uit NL hoe meer ik de stad Amsterdam kan waarderen, het was dan ook heel leuk dat we samen een rondvaart gingen doen, helaas werkte het weer niet zo mee, maar ik vond het nog steeds bijzonder.




En toen was het weer tijd om naar huis te gaan.
Na een klein weekje bijkomen van het reizen en de jet lag was het alweer tijd voor.....Thanksgiving!!


MACY'S PARADE





THANKSGIVING!!

Onze dag begon met een bezoek aan de Macy's parade. Volgens kennissen is het toch echt een parade voor de kinderen, maarja ik hou ervan! Het kind in mij komt naar boven!!





Net als vorig jaar werden wij uitgenodigd door de bovenbuurvrouw en haar gezin.
De appeltaart van vorig jaar viel goed in de smaak en dus maakte ik weer een heerlijke appeltaart. Tevens maakte ik lekkere erwtensoep, onze buren vinden het super interessant om te weten wat nu typisch Nederlandse gerechten zijn en ook hier hebben ze van gesmuld!












CAMOUFLAGE DOGGY

De tafel stond goed vol met uiteraard kalkoen, stuffing, cranberry sauce, mashed potatoes en meer.
Nu op vrijdag zitten we nog met een behoorlijke food coma en met een volle koelkast left overs!

Heerlijk om even een heel lang weekend vrij te hebben, van die dagen moeten wij het echt hebben. Kantoor gesloten en uitrusten. Ik heb verder geen plannen dit weekend. Nee, ook geen shop behoefte in verband met black friday ;) Volgens mijn buurmeisje, die dat elk jaar weer zegt is het levensgevaarlijk om op black friday te gaan shoppen: "Er gaan mensen dood door de verdrukking hoor!" Dan blijf ik maar lekker thuis ;)



En dan gaan we lekker richting kerst.
De Macy's parade eindigt traditiegetrouw met de komst van Santa Claus. Als je Santa Claus hebt gezien op de parade is Christmas Season officieel geopend!

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!


6 opmerkingen:

  1. Was superleuk je weer gezien te hebben! En zo leuk, Thanksgiving, heb helemaal niks met kerst, maar dit lijkt me heel leuk om te vieren, vind het wel echt iets voor de USA. Net als Black Friday overigens... Geniet lekker van je lekker lange weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke Reportage weer! Met leuke (bekende) plaatjes. Wat een mooie gulle tafel van jullie buren en leuk dat zij ook van Hollandse kost geproefd hebben. Is weer iets anders dan Sinterklaas! Ik vroeg mij af wie er op het schapenvachtje mocht zitten?�� Ik geef Maxim een doos Koopmans bakmeel mee dan kun je vooruit!��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie mix van belevenissen van je twee thuislanden :) Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig weer even in Nederland geweest!!
    En weer op tijd terug voor het feest wat lief dat je weer bij de bovenbuurtjes mocht aanschuiven..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk verslag, en wat grappig om het typische in de Nederlandse foto's te zien, ook zonder onderschrift zie je meteen welke foto's in NL en welke in Amerika gemaakt waren.

    BeantwoordenVerwijderen