donderdag 26 oktober 2017

This Brooklyn Fall #2


Goedendag! Ik vond het wel weer eens tijd worden voor een update :)
Ik heb alweer een stapel foto's voor jullie dus het werd weer eens tijd.


Deze week ben ik ziek thuis in verband met een pittige bronchitis. Al 3 weken ben ik aan het hoesten en het werd dus tijd om eens naar de dokter te gaan: Bronchitis dus... Tijd om te rusten en op mijn gemak eens een leuke blog te schrijven. Hopelijk knap ik snel op, los van het feit dat ik het hoesten en de benauwdheid wel zat ben, wil ik graag over 2 weken mijn familie in NL bezoeken en a.s. zaterdag staat er wat leuks gepland voor Nova en mij.


EN DAT LEUKS HEEFT HIERMEE TE MAKEN....wordt vervolgd!


Om iets te vinden tegen het hoesten kwam ik ook dit tegen, keelsnoepjes voor kinderen in de vorm van lolly's. Niet gekocht ;)


Wie Home Alone 2 heeft gezien herkent vast ook deze duifjes.



2 weken geleden was de laatste yoga les in het park. Ik heb er elke zaterdag van genoten. Het was elke keer prachtig weer en dat is het zo bijzonder om met zo'n grote groep yoga te beoefenen in het park. We trokken natuurlijk ook wel aandacht zo ;) Ik lig links achterin heb je mij al gezien? ;)


 Volgende week zondag is het zover, de NY marathon. Nee ik doe niet mee, maar ben sinds vorig jaar een dedicated toeschouwer!! Ik zoek nog een leuke quote voor mijn spanddoek, liefst in het Nederlands, dus als je tips hebt!! Deze 2 meiden deden vorig jaar mee en via social media heb ik ze kunnen bereiken, deze reclame hangt dus groot in Wallstreet Metro halte.

GESPOT IN DE BOEKWINKEL HAHA





Deze auto staat bij ons in de wijk, dit moeten toch haast Nederlanders zijn? Zo grappig!








Laatst hadden wij de mogelijkheid om binnen in het monument te kijken die bij ons in het park staat. Het is het Prison Ship Martyrs Monument. Het is een crypte met aan de basis deze toren. 
In de crypte liggen overblijfselen van slachtoffers van de Amerikaans Revolutionaire oorlog.
Wij hadden een beetje verwacht ook in de crypte te mogen kijken, maar we mochten alleen de binnenkant van de toren bekijken. Vroeger, zo tot de jaren 30 was er een trap naar de top, maar helaas  konden we nu dus ook niet naar boven. Een kleine teleurstelling, maar zeker mooi en interessant om het hele verhaal eens te horen.










Diezelfde dag stond deze stellage in het park. Een bus met daaraan vast een enorme luchtballon/ tent.
Via de bus kon je erin komen. Hier was een workshop om zelf een stoel te maken. Zo in het weekend een leuke gezinsactiviteit natuurlijk.


WILLIAMSBURG, OP DE ACHTERGROND MANHATTAN
 


En toen kwam mijn schoonmoeder gezellig op bezoek!
De eerste dag gingen wij naar Williamsburg en naar 5th Avenue. 
Beide behoorlijke tegenpolen maar ook erg leuk. Williamsburg is rauw en stoer, 5th Avenue Glitter en Glamour. We namen daar oa. de tijd om eens goed rond te kijken bij Warenhuis Bergdorf Goodman. En wat is het daar toch prachtig, alsof je in de jaren 20 bent belandt. Zeker de moeite om eens te gaan kijken.












In het weekend reden wij met de auto naar het strand. Sinds Oktober mogen de honden op de strand, feest dus!! Nova heeft zich behoorlijk uitgeleefd. Het was ook prachtig weer, dus we hebben genoten.










Mijn schoonfamilie heeft Russische Roots en dus was het heel leuk om door de Russische wijk te lopen vlak bij het strand. Hier vind je ook weinig toeristen omdat iedereen naar Coney island gaat, wat naast deze wijk ligt. De autorit erheen en weer terug was ook prachtig, je hebt overal zo'n mooi uitzicht over de stad.


RESTAURANT ROBERT

HIGHLINE



 Afgelopen zondag sloten we het bezoek leuk af, eerst een luxe brunch bij restaurant Robert. Op tijd reserveren zorgt voor een mooi plekje aan het raam, met prachtig uitzicht over Columbus Circle en Central Park. Daarna liepen we over de Highline, door het mooie weer en de weerkaatsende zon was er zo'n mooie belichting!

En daarna was de koek op haha. Ik werd zieker en zieker en mag nu even goed bijkomen.
A.s. zaterdag doet Nova dus mee aan een grote halloween hondenshow. Ik hoop dat ik snel opknap, onze outfit is namelijk nog niet af! 
Hoe dit afloopt lezen jullie snel :)

Fijne week nog.



2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto's weer. Benieuwd naar Halloween foto's van Nova straks.
    Ziet er allemaal gezellig uit. Hopelijk ben jij snel weer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk om weer een bericht te lezen, ook al is de reden dat jij de tijd hebt om uitgebreid te bloggen minder. Beterschap en benieuwd naar de Halloween hondenshow

    BeantwoordenVerwijderen