woensdag 13 september 2017

This Brooklyn Summer #8


Welkom bij een nieuwe zomerblog!
Zo hier en daar voel ik de herfst dichterbij komen, maar wij tikken hier toch nog regelmatig de 25 graden aan. De ochtenden worden al wat frisser, maar ik vind dat heerlijk. In New York is het in de zomer vaak benauwd en sinds kort is er gelukkig wat meer zuurstof in de lucht.

Afgelopen weekend ontdekten we bovenstaande hotspot. Nog niet bekend bij de toeristen en dat mag van mij zo blijven. Ga ik het nu aan jullie vertellen? Nou weet je wat, je moet in Dumbo zijn en het is een  openbaar dakterras. Mocht je het adres willen dan hoor ik het wel ;) 
We hebben hier in ieder geval heerlijk gezeten op een loungebank, genietend van het mooie weer en het prachtige uitzicht.


Spontane foto ;) 



Dit is de Manhattan Bridge en hieronder heb je een heel klein strandje, waar je heerlijk kan zitten. Maar Nova neemt hier dus graag af en toe een plons. 




Oh My God, Lady GaGa?  ;) 




Ook stond deze brug nog op ons lijstje om te bezoeken. Je komt hier door Brooklyn Bridge Park te bezoeken. Ze zijn hier net klaar met het bouwen van prachtige appartementen met belachelijk mooi uitzicht en daartussen een houten wiebelbrug. Prachtig plaatje toch? 




Een stukje verder, op een sportveldje. 




Deze hadden jullie nog tegoed van onze trip naar Philly. Dit was in de straat van onze Airbnb. Er gebeurt een hoop op deze foto. Nova die een hardloopster groet en een koets, met een paard die een pet op heeft. 





Ik was op zoek naar neusspray en kwam dit tegen. Boogie mist ;) 



Samen baasje uitzwaaien die weer een paar dagen naar Nederland gaat. 




De meiden zijn weer alleen. 




Nova haar favoriete nieuwe plekje, de stoel in de slaapkamer. Nu las ik vandaag dat een hond in de slaapkamer goed is voor je nachtrust, Ik vind het ook heel gezellig. Als ze maar niet midden in de nacht gaat blaffen!! Zucht.



 Ik kocht friet bij deze zaak. Ik heb wel even uitgelegd dat aioli niet echt typisch Dutch is ;) Voor de rest vind ik het een goede poging. 



Oh Yes, Pumpkin bier!! Ik vind dit zo lekker. Licht zoet, licht kruidig. Mooi begin van de komende herfstige dagen.






11 september

Op 11 september schijnen deze 2 lichtstralen zo mooi, ik ben hier altijd weer van onder de indruk. Ook al was ik alleen met Nova, we zijn samen naar de promenade gegaan om de lichten goed te bekijken en weer even stil te staan bij deze dag. Alweer 16 jaar geleden. 



De zon was hier net onder en langzaam werden de lichtstralen duidelijker. 





 De lichtstralen bevinden zich in Battery Park aan de rand van Manhattan. Ze symboliseren uiteraard de twin towers, maar ze staan dus niet op de exacte plek waar de torens stonden. ( de afstand zal zo'n 6 straten zijn)  Iets meer naar rechts zie je One World Trade Center.

Dat was hem alweer, zal het de laatste zomerblog zijn? Voorlopig is het hier rustig, ook van Sprout heb ik een poosje pauze gehad. Binnenkort volgen er weer wat uitjes.

Tot dan!!




4 opmerkingen:

  1. Mooie foto's! Dat dakterras lijkt mij een geweldige plek. Top dat zie eindelijk klaar met bouwen zijn in Dumbo, zeker een prachtig plaatje met die houten brug!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een leuk blog.
    En wat een mooi gebaar die twee stralen naar boven.
    Blijft erg indrukwekkend om daar te staan,alweer 16 jaar geleden..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmz... wil als ik weer een keer in NY ben (hoop dat ik toch weer een keer heen kan!) dat adres van het dakterras hebben haha.
    En prachtige foto's zeg, van Manhattan, met al die lichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ik wil ook heel graag dat adres van dat dakterras voor volgend jaar als Chantal (hopelijk) slaagt voor haar vwo diploma is de afspraak dat wij samen naar NY gaan. Mooie fotos op dit zomerblog, ook zeker die met de stralen licht, waarvan er nog veel mogen volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen