vrijdag 1 september 2017

This Brooklyn (Philly) Summer #7




Afgelopen week waren wij dus een paar dagen in Philadephia.



ONDERWEG

Helaas konden we door omstandigheden niet zo lang blijven als gepland, maar we hebben een paar leuke dagen gehad.




Tijdens ons verblijf in Philadelphia maakte ik deze foto.

Ik was natuurlijk gewoon lekker aan het dollen, maar Nova liet mij wel zien  naar welk plekje op de kaart we heen zouden gaan.

Sinds wij Nova hebben nemen wij haar zoveel mogelijk overal mee naar toe. Gaan we een dagje weg, gaat ze mee, gaan we uit eten? Alleen als Nova welkom is bij het restaurant. Vakantie? Vakantie is geen vakantie zonder Nova.

En nu alweer 8 jaar heeft zij al zoveel gezien van de wereld! Nu we deze week in Philadelphia zijn komt dat gevoel enorm naar boven, wat maken we een hoop samen mee!
Het hondenleven is wellicht niet lang, maar ik weet zeker dat wij samen met Nova alles eruit halen.
En zij geniet er zelf ook erg van!


OLD CITY 



ONZE AIRBNB


Onze Airbnb bevondt zich in Old City, het historische gedeelte van Philadelphia.
We hadden echt het idee of we in een oud Nederlands dorpje waren, kleine monumentale pandjes, kleine schattige straatjes.
Kijk nou zelf, dat zou toch zo een straat in Amsterdam kunnen zijn of een ander historisch dorpje?


INDEPENDENCE HALL




De eerste middag zijn we gewoon lekker gaan lopen, zonder doel en kwamen we toevallig langs de hotspot van de stad. Independence Hall en de Liberty Bell.
Helaas konden we deze niet van dichtbij bekijken aangezien je hiervoor een museum binnen moesten en dat gaat niet met Nova.
Dus liepen we om het hele gebeuren heen, wat ook prima was.


SPRUCE STREET HARBOR
's Avonds aten we gezellig wat aan het water, kocht Maxim wat speciaalbiertjes ( we vonden hier La Chouffe!!) en hadden we een gezellige avond.

De dag erop zocht ik een mooie wandeling uit. Ik had in ieder geval één ding op mijn lijstje staan en dat was; de trappen waarop Rocky heeft hardgelopen tijdens de films. Deze bevinden zich bij het Museum of Art .

Tijdens deze wandeling liepen we richting het museum via een lange laan, wat een prachtig gezicht was. Langs deze laan waren veel bezienswaardigheden.
Philadelphia is een prachtige stad met veel geschiedenis, historische gebouwen en in vergelijking met NY veel ruimtelijker opgezet.


LOGAN SQUARE, OP DE ACHTERGROND CITY HALL

RODIN MUSEUM

PHILADELPHIA MUSEUM OF ART

MIJN ROCKYS IN DE BRANDING



ROCKY


IK ;)


DE PLEK WAAR ROCKY ZIJN MOVES DEED 


HET PLEIN VOOR HET MUSEUM


Natuurlijk moesten we ook even deze foto maken bij het standbeeld van Rocky.

VEEL MUURSCHILDERINGEN 

S AVONDS ATEN WE PHILLY CHEESE STEAK!

Helaas heeft het op dinsdag heel de dag geregend. En flink ook. We waren aan huis gebonden maar kwamen ook op het idee om de auto te pakken en gewoon door de stad heen te rijden. Zo hebben we toch ook nog een hoop gezien en dat was uiteindelijk echt een top idee! Maar foto's maken was niet zo'n succes ;)

ONE & TWO LIBERTY PLACE



ZOEK NOVA

Woensdag was alweer onze laatste dag in Philly. Gelukkig was het alweer heerlijk zonnig. Ik zocht nog een leuke wandeling uit in het centrum van de stad en zo hebben we nog wat mooie dingen kunnen zien.  Zoals bovenstaande torens, de eyecatchers van de stad. We sloten af met een lekkere lunch bij " Rouge". Maxim wordt hier omringd door honden ;)




Gelukkig is de afstand tussen Philadelphia en NY maar 2 uur en we waren dus ook zo weer thuis.
Waar we de heenweg over Staten Island reden werden we de terug weg via Manhattan geleid. Dat was even heel chaotisch en druk, maar heej: "Welcome Home!!"




Ons verblijf was veel te kort maar we hebben er toch van genoten. Mocht je overwegen om Philly te gaan bezoeken kan ik het zeker aanraden!

Groetjes!

3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dagen !!
    En die Nova heeft echt een honden leven,wat een Boffert toch dat ze overal mee naartoe mag.
    Weet wel toen wij uit NY weg reden zijn wij ook langs mooie watervallen gereden ook leuk voor Julien Nova om weer eens een tripje te doen.
    Kom ik op terug waar het was moet ik ff opzoeken:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oo heb ff gekeken ik bedoelde Great falls een nationaal park 15 mijl te noordwesten van Washington!!
    Ik dach dat het na NY kwam maar is pas na Washington,maar vonden wij ook wel heel mooi..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor de tip! Er is veel mooie natuur om NY heen :)

      Verwijderen