maandag 14 augustus 2017

This Brooklyn Summer #5


Vorige week zijn we naar Astoria gereden (Queens) om een expositie van Jim Henson te bekijken, de persoon achter o.a. de Muppets, Bert en Ernie en vele andere poppen. 
De expositie is in The Museum of the Moving Image. Er waren naast deze expositie nog veel meer leuke dingen te zien. 





Ik ben altijd een grote fan geweest van Sesamstraat, dus ik vond dat gedeelte van de tentoonstelling ook het allerleukst! Veel poppen, maar ook tekeningen en uitleg over hoe alles tot stand is gekomen. 








Nooit had ik me bedacht dat iemand zo in Pino zou staan!













Uiteraard waren er ook Muppets te zien en Freggels!! Van die laatste was ik ook groot fan! Erg bijzonder om die poppen nu van dichtbij te zien. Verder heeft Jim Henson nog veel meer op zijn naam staan, zo ook de poppen van de Ninja Turtles film, wat ik niet wist en de film Labyrinth met David Bowie. 


Verderop in het museum stonden er heel veel oude, maar ook wat " modernere" camera's uit de jaren 60, maar ook enorm veel film attributen uit bekende films. 







Ook was er een verdieping met spelautomaten. Je kan er muntjes kopen en dan ook echt spelen.
Er stond ook een Pong Machine, Donkey Kong, Pacman, etc . Heel cool!





Het museum bevindt zich op het terein van de Kaufman studio's, hier worden veel bekende programma's en series opgenomen, zoals Sesamstraat, Orange is the New Black, maar ook films van vroeger zijn hier geschoten zoals Goodfellas. 














En afgelopen donderdag kwam mijn oudste broer met zijn vrouw en gezin op bezoek in New York.  Zij maken een rondreis van 3,5 week door Canada en Amerika, hoe gaaf is dat! Natuurlijk wilden ze ons graag bezoeken en ik heb mijn best gedaan ze een hoop leuke dingen van NY te laten zien.
Dat is best een uitdaging voor 2 dagen.
Uiteindelijk konden ze een hoop dingen van hun lijst afstrepen zoals: The 9/11 Memorial, Statue of Liberty, Ellis Island, Wall Street, Times Square, Central Park ( en zoo!) Top of the Rock, Flat Iron en alles wat we onderweg nog tegen kwamen inclusief een hoop hamburgers haha!
Daarnaast is het ook erg leuk om een kijkje te geven in hoe wij hier leven.

Hierbij wens ik hen een fijne verdere reis toe!!



1 opmerking:

  1. Leuk dat je broer met zijn gezin er was, super natuurlijk om even te laten zien hoe jullie daar leven.
    En die tentoonstelling is leuk zeg. En Donkey Kong, jeugdsentiment!

    BeantwoordenVerwijderen