dinsdag 18 juli 2017

This Brooklyn Summer #3


Het verhaal van Ingrid de toverbal. 

Afgelopen week besloot ik dat ik mijn "blonde look" een beetje zat was. Ik vind blond haar echt heel leuk, maar als je van nature bruin haar hebt ( en...oja een beetje grijs wordt) dan moet je dat heel goed bijhouden en ik stoorde me al snel bij elke milimeter uitgroei. 
Ik vond het een fijn idee om weer eens terug te gaan naar mijn natuurlijke haarkleur, bruin. 
Het liefst met een zomers gouden gloed. Dus met die gedachte koos ik een pakje haarverf uit in de winkel. 
Ik ben niet zo bang als het aankomt op haren verven, ik doe het altijd gewoon. 
En tja... 
GROEN HAAR

Met dit als resultaat. Ik wist dat het risico bestond dat je groen haar kan krijgen als je van blond naar bruin gaat, maar toch had ik het even niet zien aankomen. Hmmm. 
Mijn kapper uit NL adviseerde mij al om toch naar een goede kapper te gaan en mij daar te laten adviseren, maar eigenwijs als ik ben, heb ik gewoon nog een poging gedaan. 
( tevens kost een verfbeurt bij de kapper minstens 250 dollar en daar had ik echt geen zin in) 
Ik google-de er op los en las dat ik een haarverf met rode ondertoon nodig had om het groene eruit te krijgen. Dus kocht ik een nieuw pakje met rode ondertoon en ging weer aan de slag. 




En ja hoor het lukte! De kleur is nu perfect! 
Links zie je hoe mijn haar eruit zag na mij vorige knipbeurt en afgelopen zaterdag ben ik weer naar de kapper geweest dus kon ik weer een update fotograferen: geknipt en zelf gekleurd. Niet slecht!!

En nu ga ik voorlopig lekker weer als brunette door het leven. 



Maar dat was niet het enige avontuur van afgelopen week: 
Op deze plek heb ik afgelopen vrijdag zo'n uur gestaan... 

Ik kwam van kantoor en liep de trap af naar het metro perron. Terwijl ik mijn metropas wilde wegstoppen, gleed mijn portemonnee uit mijn handen, hoppa, zo het spoor op!!

Op dit spoor komt ongeveer om de minuut een metro langs dus het is levensgevaarlijk om zomaar op het spoor te lopen. Dit is uiteraard ook verboden. 
Een politie agent schoot mij te hulp, maar ook hij was niet bevoegd om op het spoor te gaan. Uiteindelijk werd er hulp ingeschakeld, waar ik nog eens 45 minuten op moest wachten. Op een metro perron, onder de grond, in de zomer... Dat is warm . 



Maarrrr gelukkig waren ze daar en was het probleem opgelost. Mijn portemonnee lag naast de rails, dus gelukkig geen schade.  En ik kon mijn rit naar huis vervolgen. 






Afgelopen zaterdag zijn we naar een straatfeest geweest in Park Slope. We gingen daarheen ivm een Doggy Fashion Show. Helaas viel dat een beetje tegen. Het podium was erg klein en door het vele publiek, zagen we er helemaal niets van. Nova wilde niet mee doen, het was ook een beetje te warm vonden wij. 











Naast de fashionshow waren er ook oude wagens. En hebben we hier en daar even wat gegeten en gedronken . Zo was het toch nog een gezellig uitje. 


KUNST

Deze zondag ben ik met Sprout naar het MOMA geweest ( The Museum of Modern Art) 
We kregen een rondleiding en de groep mocht zelf aan de slag met potlood en papier.











Zoals een collega al zei: het is zo mooi om te zien dat zij zonder er teveel bij na te denken gewoon beginnen met tekenen, zo'n creatieve vrijheid! Erg leuk. En eerlijk gezegd vond ik het ook nog mooier dan de kunst die aan de muren hing ;) 


Nog wat left over foto's :

KOFFIE MET LIEFDE







Mijn favo supermarkt verkoopt theedoeken!! Dat is echt uitzonderlijk want tot nu toe nam ik ze elke keer mee uit NL. Dat hoeft dus niet meer. En ze zijn ook nog van goede kwaliteit! 3 voor 6 dollar.
Ik vind het bordje bij de uitgang zo lief : We miss you already :)



GROETJES VAN ONS :)




3 opmerkingen:

  1. Je haar is prachtig geworden, mazzel dat het je zelf lukte! En leuke blog weer. De foto van jou met Nova op een terrasje is erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een avonturierweekje hahahaha
    Maar 250 dollar voor een verfbeurt??? Ik krijg al een rolberoerte als Ingrid hier gaat hahahaha dus laat staan met zulke bedragen! Ik denk dat je portemonnee ook geschrokken is en gewoon uit je handen sprong bij de metro ;-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, back to natural staat je erg mooi! Prima service van het metro personeel.
    Wij gaan vanaf zondag naar de zuidwest kust dus als je het leuk vindt om onze reis te volgen (ook al maken wij nu geen stop in New York :() http://wimmarcharon2017.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen