woensdag 5 juli 2017

This Brooklyn Summer #2




Happy 4th!!
Vandaag is het July 4th, Independence day. Dat wordt in Amerika groots gevierd.
Vandaag was het kantoor dan ook gesloten. Wij hebben er verder niet echt een feestdag van gemaakt. Independence day gaat namelijk gepaard met vuurwerk en Nova is daar erg bang voor. 
Ik krijg haar al 3 avonden niet meer mee naar buiten :(
En dus zitten wij nu vanavond met de muziek hard aan, thuis en heb ik even tijd om te bloggen ;)






En hier dan snel even wat "live" foto's ;) 




Vorige week ben ik naar mijn eerste Baseball wedstrijd geweest! Met Sprout gingen we naar de Brooklyn Cyclones op Coney Island. 
Ik was super benieuwd hoe het zou zijn, want Baseball is natuurlijk een heel populaire Amerikaanse sport. 
Wat me direct opviel: Bijna niemand let op het spel!! Het is vooral een sociale activiteit voor de bezoekers. Iedereen loopt continu van zijn plek weg, om te praten met vrienden, hotdogs en pretzels te kopen etc. 
Ik vond het maar raar en moet eerlijk zeggen dat ik de sfeer bij een basketbal wedstrijd en ijshockey wedstrijd veel leuker vindt! Maar voor de rest was het wel genieten hoor, met cheerleaders en al ;) 



Een paar dagen later was het dan eindelijk zover! Ik ging naar New Kids on the Block!!
Als jonge meid was ik hier mega fan van. Maarja, ik was 12. Ze kwamen geloof ik 1 keer in NL optreden en ik was gewoon te jong.  Dat ik nu wel kon gaan vond ik fantastisch. Bij aankomst stond het plein voor het stadion al vol met allemaal leeftijdsgenoten, zo grappig!! Alsof ik er duizenden vriendinnen bij had haha. Ik had ook gelijk aanspraak.



In het voorprogramma stonden; Boys II Men en Paula Abdul! De shows waren allemaal geweldig, allemaal classics, nummers die ik ook in jaren niet meer had gehoord. 




Maar de klapper was natuurlijk New kids. Eindelijk na al die jaren zag ik ze in het echt. Ik kon nog redelijk veel meezingen en heb echt genoten!


Natuurlijk ging ik naar huis met een aandenken ;) Ook daar droomde ik vroeger al van!


De avond daarna stond er een etentje van Sprout gepland bij Planet Hollywood, gezellig! 
Planet Hollywood zit op Times Square. Het eten was lekker, maar verder vond ik het restaurant wat verouderd. Ik herinner me dat ik 20 jaar geleden in Disneyland Parijs bij Planet Hollywood was en ik heb het idee dat ze niet met hun tijd zijn meegegaan.  


Links: Thuis, Rechts: Oyster Bay







Afgelopen zaterdag konden wij de auto van de buurvrouw lenen! Dat zagen we wel zitten en we besloten lekker een stukje te rijden. We kwamen uit in het noorden van Long Island. ivm Independence day weekend leek het ons niet slim naar het zuid/ oosten te rijden ( Hamptons) omdat veel mensen daar heen zouden gaan ( en dus druk op de weg) 




We reden naar Cold Spring Harbor/ Oyster Bay. En we kwamen direct uit bij een schattig haventje. Nova kon er heerlijk een duik nemen en daarna hebben we heerlijk gegeten bij een restaurantje langs de weg. 




En kijk nou deze Golden Retriever! Die mocht lekker met baasje in de kano!






Hierna hebben we nog lekker rondgereden langs de baai. Het was allemaal erg mooi om te zien. 
Helaas kon Nova niet overal zwemmen. Veel stranden zijn privĂ© en sowieso verboden voor honden. 
Maar na een middag lopen, rennen en zwemmen op plekken waar het wel mocht, ging er een moe en voldaan hondje mee naar huis ;) 


Ik trof ook deze brievenbus nog aan bij een winkeltje, lijkt toch op Nova? 



En dit is de plaatselijke brandweer ;) schattig. 



Eenmaal thuis begon het enorm te regenen!! Na een goede bui zagen we deze mooie regenboog!




Ik wens jullie nog een fijne week!!


4 opmerkingen:

  1. Weer een leuk blog!!
    Wat lief van jullie buurvrouw om de auto uit te lenen.
    En. Oma heeft het ook weer heerlijk gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het toch een fantastisch land! Enne, Nova, het leven is z w a a r he? Nou ja, het vuurwerk viel niet mee, ik hoop dat het inmiddels voorbij ia. Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind je verslagen altijd super leuk om te lezen, maar deze keer extra leuk!
    Jee, wist natuurlijk wel al dat je al die activiteiten had ondernomen, maar zie het nu op een rijtje en WAT EEN TOPWEEK!
    Kom ik aan met mijn week... Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goede tijdbesteding van de zaterdag en van 4th of July, geweldige dagen met mooie leuke fotos!!

    BeantwoordenVerwijderen