zondag 21 mei 2017

This Brooklyn Spring #6



Lente in Brooklyn, het gaat op en af, van 10 graden naar 32 graden. Het kan allemaal. Maar dat is in Nederland geloof ik niet anders. 



Bovenstaande foto heb ik gemaakt op 42 Street/ Times Square.  Ik kom hier regelmatig in verband met uitjes voor Sprout. Hier bevinden zich namelijk veel populaire restaurants, maar ook ander entertainment. Het is dat ik er voor vrijwilligerswerk zo vaak heen moet, maar anders zou ik het graag overslaan, het is er altijd zo druk!! Maar je kan er vaak wel mooie foto's maken, al die lichtreclames zijn zo cool. 


Deze foto heb ik gemaakt bij ons de wijk. Er rijden hier dagelijks toeristenbussen langs. Ik vind dat nog steeds een gek idee. Ik loop hier gewoon met Nova en toeristen kijken hun ogen uit. Ja, ik ben ook nog steeds verliefd op Brooklyn, maar toch blijft het een rare gewaarwording. 
En kijk even dat mooie huis op de hoek, zo staan er wel meer van deze huizen, prachtig vind ik ze.





Gewoon tijdens de wandeling even spontaan ergens zitten en genieten van het zonnetje. 







En een paar straten verderop speelt de Universiteit zijn thuiswedstrijd Baseball. ( Blackbirds)






Nova ging afgelopen week 2 keer mee naar kantoor om te "helpen". Maar ze loopt de laatste tijd steeds weg. Ik ben dan aan het werk en ik hoor dan vanuit een ander kantoor " heeeey Nova!!" En ja hoor, dan zit ze weer bij een vreemde onder het bureau. Niemand vindt het erg, maar ik krijg haar steeds moeilijker mee terug naar ons eigen kantoor. Het enige wat nog een beetje helpt is Nederlandse commando's: "Nova nu hier komen, nu is het klaar!" En je ziet die Amerikanen kijken!! hahaha
Als wij in een omgeving zijn met Amerikanen proberen we zoveel mogelijk Engelse commando's te geven aan Nova. En ze is zo slim, want ze begrijpt het allemaal heel goed. 



Nog een paar foto's van ons fotomodel. Ja, als je mijn blog volgt moet je van Nova houden, want zelf staan we niet zoveel op de foto haha.












Ook deze week ben ik weer een avondje uit geweest met Sprout. We gingen naar de Highline. 
De Highline is een park dat op een oude verhoogde spoorweglijn is gebouwd. Het park werd ontworpen door de Nederlandse ontwerper Piet Oudolf. De Highline begint ( of eindigt...) op 12th street en loopt tot aan 34th street. 
Het is prachtig om te zien en we hadden vooral geluk met het mooie weer en een mooie zonsondergang. Mocht je in NY zijn, dan is het zeker de moeite waard om hier te gaan kijken.  Het leukste is om bijvoorbeeld op 34th te beginnen. Je komt hier heel makkelijk door lijn 7 te pakken naar Hudson Yards. En de weg op de Highline wijst zich vanzelf, gewoon lekker blijven lopen ;)
Eenmaal bij 12th street bevindt je je in Greenwich Village wat ik echt een hele leuke wijk vindt met talloze boetiekjes en restaurants. 

Fijne zondag iedereen!





3 opmerkingen:

  1. Ja, hou gelukkig van Nova haha, leuke foto's weer van haar. En zo schattig dat ze elke keer
    gaat buurten bij andere mensen op kantoor. Maar wel lastig voor jullie ;-)
    Heb zelf vorig jaar een klein stukje van de Highline gelopen. Zou toch nog wel een keer het hele stuk willen lopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja op de Highline hebben we zelf ook gelopen leuk om de foto's te zien.
    En wat een prachtige hond Nova dus kom maar op met alle foto's ze is ook een echt fotomodel.
    En wat knap dat ze ook al naar de Engelse commando's luistert slimme Nova..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, de geweldige fotos van Nova (die ene waar je zelf ook bijzit is echt erg leuk)blijven een lust voor het oog en helemaal met die verschillende achtergronden

    BeantwoordenVerwijderen