dinsdag 9 mei 2017

This Brooklyn Spring #5



Vorige week kwam de vulling voor mijn blog gratis en voor niets aanwaaien ;)




Onze bovenbuurvrouw stuurde mij een mailtje dat onze voortuin en stoep de komende dagen in gebruik werden genomen door een filmploeg.

Nu we hier al een poos wonen zijn we gewend aan film sets in de straat en in de stad maar naast het punt dat dat allemaal best cool klinkt was ik ook een beetje bang voor overlast.

Zo hebben we vorig jaar al meegemaakt dat we midden in de nacht een generator in de tuin hadden staan omdat ze op de hoek een scene aan het opnemen waren. ( Daar hebben we natuurlijk wel wat van gezegd!)

Maar dit keer viel allemaal reuze mee!

REGIEKAMER TEGEN ONS SLAAPKAMERRAAM


Ik kwam na een ochtendje kantoor aanlopen en trof dit aan in onze voortuin.
De film shoots werden gehouden bij de buren en onze voortuin was de regiekamer.
Een groot team van regisseurs en talloze assistenten en ik kon na een klein gebaar van " kuch, ik woon hier" gelukkig gewoon naar mn voordeur lopen ;)




Zo door de dag heen moest ik er natuurlijk een paar keer in en uit en dat zorgde er wel eens voor dat ik in ons halletje moest wachten tot de scene geschoten was.  Je kent het wel "Cameras Rolling.......... Action!!" en daarna  "CUT". Dat was het signaal voor mij om de deur in en uit te kunnen haha

Het gaat hier overigens niet om een bekende film of serie maar om een trainingsfilm voor de gezondheidszorg. Toch met een hoop toeters en bellen en een hoop aandacht van toeristen die het ook allemaal super interessant vonden.









30 april was het feest, want Nova was jarig! 8 jaar alweer, wat vliegt de tijd. En wat ben ik nog steeds trots op mijn lieve hond. We hebben 8 jaar geleden het beste besluit in ons leven genomen en zijn zo gelukkig met haar! 


ALS JE VAN HUMOR SERIES HOUDT IS DEZE ECHT EEN AANRADER!!






Vorige week ging ik bowlen met Sprout, altijd gezellig. En tijdens het bowlen draaide deze legendarische film, wie herkent hem? 








Bij ons op kantoor hebben we een winkeltje zonder bediening. Je kan hier gewoon zelf wat uitpakken en afrekenen met je creditcard. Het gaat puur op goed vertrouwen. Zou zoiets werken in NL? 

Dat was m weer, tot snel!





5 opmerkingen:

  1. Hmz, nee, dat zou niet werken in NL vrees ik, zo'n winkeltje... Altijd weer malloten die dat verzieken ben ik bang.
    Leuk zo'n heel filmgebeuren in je voortuin haha. En Nova is een schat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met nova🎉
    En jammer dat Brad pitt& George Clooney niet in de film zaten had je er een kopje koffie mee kunnen drinken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een rommeltje daar bij jullie in de voortuin, maar wel interessant! Dit zou je nou nooit meemaken in de Steenbergenstraat;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is het echt nooit saai bij jullie in de straat! ;) Leuk weer! En nogmaals gefeliciteerd met Nova's verjaardag! Silicon Valley heb ik nog niet gezien, wel de live-action serie, maar ben benieuwd! En zo'n winkeltje... ik weet niet of het zou werken. Op de school waar ik nu zit werkt het ongeveer hetzelfde en daar werkt het, maar ik denk niet dat het overal zou werken. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig zo in je voortuin kunt maar iets meemaken.
    Tsja zon winkeltje in Nederland echt niet houd het nog geen dag vol whahhah,
    Tuurlijk proficiat met Nova kan me voorstellen dat jullie heel blij met haar zijn is ook echt een lieverd.

    BeantwoordenVerwijderen