zaterdag 8 april 2017

This Brooklyn/ Cape Cod Spring #2





Welkom bij deel 2 van de Cape Cod blog, die begint op een regenachtige zaterdag.



Zaterdags heeft het heel- de - dag geregend. Het was koud en nat! Toch waren we zo eigenwijs om erop uit te gaan naar een havenstadje, ProvinceTown. Het deed mij denken aan de keren dat mijn ouders ons meenamen naar Scheveningen op een regenachtige dag "Want het zal straks wel droog zijn" Nou niet dus!! Koud, wind, regen. Brrrr.
We zijn weer lekker naar het huisje gereden en hebben er een ultieme chill dag van gemaakt. Dit soort dingen horen ook bij vakantie. Je rust vinden.
En er zijn dus ook geen foto's van deze dag ;)

NAUSSET BEACH








WOEF
Op zondag was het daarentegen prachtig weer!! En daar hebben we optimaal van genoten, eerst zijn we naar Nausset Beach gereden. Wat een prachtige kust en de zon scheen zo lekker!! Nova was door het dolle heen en heeft ook weer genoten.
Het was nog steeds erg koud en er stond veel wind, maar met de heerlijke zon was dat helemaal prima!
We gingen hier ook heen om zeehonden te spotten, maar de zee was te ruig om ze te zien... helaas!!

Door de hoge golven had ik alleen niet zo goed in de gaten tot hoever het water kwam en voordat ik het wist kwam er een golf en .... tot aan mijn kuiten zeiknat! Dat was KOUD!!
Eerst rende ik nog uit de zee, maar toen ik doorhad dat t toch echt te laat was, liep ik er maar rustig uit, haha. Ik had heel wat bekijks uiteraard.



GENIETEN

NAUSSET LIGHTHOUSE (met natte schoenen)

Gelukkig konden we even terug langs het huisje zodat ik mij kon omkleden en gingen we verder met onze roadtrip!


WELLFLEET HARBOR



HARBORMASTER

In Wellfleet was een prachtige haven en hebben we een heerlijke Lobster roll gegeten. Wellfleet is een heel mooi havendorpje, er is weinig vertier, alleen maar mooie huisjes en een mooie haven. De zon scheen hier ook weer prachtig waardoor de foto's ook prachtig belicht zijn.


PROVINCETOWN







CANDY STORE

SALT WATER TAFFY

Daarna besloten we nogmaals naar ProvinceTown te rijden en dat was een goede keuze (we waren hier gisteren ook, maar toen regende het zo hard!!) Nu met het lekkere weer was het daar prachtig!! Nova dook er nog even de zee in en kreeg de volle aandacht van alle voorbijgangers. "There she goes without hesitation!!"
Provincetown was echt de moeite om te bezoeken, ontzettend mooie haven en in het dorp veel leuke en kleurrijke winkeltjes, zo ook de Cabot Candy store, waar ze home made Fudge verkopen en Salt Water Taffy, dit kan je een beetje vergelijken met fruitella, maar dan licht zoutig en fruitig, heel bijzonder en best lekker!





Hierna reden we terug naar het huisje en stopten we nog even bij de buurtsuper. En daar vond ik dit boekje.Ik vond de hond op Nova lijken, dus heb ik het gekocht. Loop ik verder in de winkel, zegt een mevrouw tegen mij; "I hope you like it,  I wrote it". Haha hoe leuk!! Even gepraat over haar hond, een asielhondje ze weet niet wat voor ras het is, maar ze dacht ook deels een duck tolling retriever.


NOVA HAAR SOUVENIR, EEN LOBSTER KNUFFEL











Onze verhuurder gaf ons de tip om bij zonsondergang naar het strand te gaan en dat was zeker de moeite waard. We zagen een prachtige sunset en dat was direct een mooie afsluiter voor onze korte maar heerlijke vakantie.
De volgende dag zijn we weer op tijd vertrokken naar Brooklyn, maar dit smaakt uiteraard naar meer ;)

Groetjes.

5 opmerkingen:

  1. Die foto's met ondergaande zon, prachtig! En vooral die waarbij je Nova ziet rennen.
    Heerlijke trip hebben jullie zo gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oo heerlijk eventjes er lekker een paar dagen weg.
    En jullie hebben weer genoten,mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dagen, helemaal genieten zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie foto's,wat hebben jullie het fijn gehad,en uiteraard smelt ik van de foto's van Nova.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie omgeving en prachtige foto's, wel een plek om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen