vrijdag 3 februari 2017

This Brooklyn Winter #3





Welkom bij een nieuwe winterblog :)



Ik kan nu beginnen met een lang verhaal over onze nieuwe president, maar laat ik daar nu even geen zin in hebben. Het ergert mij mateloos wat er gebeurt in dit land. Er is hier in NY veel protest. En alles ook dicht bij ons huis. JFK airport, Brooklyn CourtHouse. Dagelijks zien wij mensen lopen met hun spandoeken onder de arm. Helden! Hopelijk gaat het op enige manier effect hebben.

GOWANUS

Een week geleden, op zondag hebben wij een wandeling gemaakt in Gowanus. Dat is een wijk in Brooklyn, ongeveer 5km van ons huis. Het is daar vrij industrieel, wat hier en daar zorgt voor mooie plaatjes. Helaas was het een beetje guur en grijs die dag maar deze foto's zijn toch wel mooi gelukt.
Al met al een mooie wandeling en we hadden onze beweging weer gehad voor die dag.



GOWANUS
Afgelopen weken heb ik ook alweer een paar uitjes gehad met Sprout waaronder de Dave and Busters Arcade. Hier ga ik de laatste tijd bijna maandelijks heen met de groep. Ik weet daar nu goed de weg en dat is bij dit werk wel lekker, zo vind ik mijn draai een beetje en leer ik de deelnemers goed kennen.
Ik heb hier geen foto's van omdat het elke keer hetzelfde is ;)


Dit weekend ging ik alweer op stap met de groep en gingen wij naar Radio City Music Hall. Dit is een theaterzaal in Manhattan, Rockefeller Center, gebouwd in 1929. In 1978 is het gebouw tot monument verklaard en dat is zeker terecht!



Wij kregen met de groep een rondleiding door het theater, de artiesten foyers, backstage en het podium. Elke winter wordt hier de "Christmas Spectacular" gehouden. Een kerstshow met vooral veel showgirls, die de Rockettes worden genoemd. Maar er zijn regelmatig concerten te bezoeken, dus zeker de moeite waard om dit in de gaten te houden als je in NY bent.

OP HET PODIUM!!
Tijdens de tour mochten de deelnemers ook op de foto met een Showgirl/ Rockette, helaas heb ik hier geen foto's van, want ik mocht daar niet fotograferen. Wel kon iedereen een professionele foto kopen. Beetje jammer, dat is toch niet meer van deze tijd? Maar dat maakte de groep niets uit, die trokken allemaal hun portomonee ;)
We mochten ook op het podium dat vond iedereen wel erg stoer! Het theater doet mij erg denken aan Carré, alleen is de zaal wel veel groter.
Mocht je een keer een show willen bijwonen in Radio City dan kan je gerust voor de bovenste rij kiezen, wij hebben hier ook even gezeten en je had nog prima zicht op het podium!



Het klinkt raar maar het mooiste van het gebouw vond ik de toiletten!! Oftewel de Ladies Lounge, moet je kijken!! En zelfs de zogenaamde powder rooms hieronder, prachtig!! Ik dacht dat dit jaren 60 was, maar ik heb het even opgezocht en dit interieur is nog het originele uit 1930!! Ontworpen door een wel heel vooruitstrevende designer.


POWDER ROOM

En dan heb ik verder nog wat foto's zonder groot verhaal ; ) 




Gevonden in de supermarkt, La Trappe Dubbel, ik maakte iemand héél blij :)


MARGARITA'S!


Lekker uiteten bij de Mexicaan. Heerlijk sfeertje en het interieur vind ik zo gezellig :)







De bewoonster van dit huis verkocht haar inboedel en ik wilde natuurlijk wel even binnenkijken. Maar na het zien van 20 klokken, 30 theepotten en nog meer van alles in grote aantallen denk ik dat het gewoon een handelaar is die eens in de zoveel tijd haar deur open zet voor geïnteresseerden. Wel leuk om ongegeneerd in iemands huis te mogen neuzen, haha.



Stond in het cement geschreven, hebben wij niet gedaan! Echt niet!


Altijd lachen met Nova.


DE ECHTE VOICE STOEL!
LOVE JIMMY FALLON 

Ook een aanrader om te bezoeken bij Rockefeller Center is de NBC store! Leuke souvenirtjes van je favoriete serie of show, zoals Seinfeld, Friends, Saturday Night Live, Jimmy Fallon. En een echte stoel van The Voice ;) 


Dit is Rockefeller Plaza. Ter info: Rockefeller Center is in Manhattan een groot complex van 19 gebouwen, 3 straten blokken groot. Gebouwd tussen jaren 20 en 40. Oprichter John D Rockefeller wilde hiermee zijn eigen "stad in een stad" oprichten. Tegenwoordig bestaat het uit TV en Radio Studio's, Luxe winkels, Theaters ( Radio City ), Musea en een enorm metrostation met eigen winkel galerij. Ook kan je vanaf hier naar de Top of the Rock, wat mij betreft het mooiste uitzicht over Manhattan. 




Delicatesse? Ik ga het niet proberen in ieder geval haha. En dat staat dan naast de Vegetarische bonen haha!



En we sluiten af met WEER een vrolijke Nova in de sneeuw, want ook deze week heeft het weer gesneeuwd in Brooklyn. 

Prettig weekend allemaal!!

5 opmerkingen:

  1. Leuk verslag! De foto's van Nova zijn geweldig, vooral de laatste. Die Powder Room is echt heel leuk, bijzonder dat die bewaard is gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk blog weer.
    Wat een leuke foto's van Nova.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk om weer een blog te lezen, leuke verhalen en mooie fotos, fijn hoor deze opzet waardoor jij toch blogt en ons op de hoogte houdt, hopelijk ervaar jij het ook zo. Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk verslag weer, genoten van de foto's. Brrr die pigsfeet haha! Gruwelijk!
    Die powder room is prachtig, en die toiletten, mooi!
    Wat grappig dat de naam Nova in die tegels staat.

    BeantwoordenVerwijderen