zaterdag 21 januari 2017

This Brooklyn Winter #2




Welkom bij Winterblog 2!




Afgelopen tijd heeft het hier al flink gesneeuwd, daardoor lag er gelijk een dik pak waardoor we er dagen lang "plezier" van hadden. Plezier, omdat Nova het geweldig vindt, hierdoor geniet ik er ook van ook al bemerk ik ook altijd wel de ongemakken ( bang om te vallen, koude voeten en alles vies in huis) Nova heeft er echter behoorlijk van genoten. Ook kan ze prima een half uurtje in de achtertuin liggen, buik plat in de sneeuw.
Het enige nadeel is dat ze hier enorm overdreven pekelen met dikke korrels. Nova had na 1 dag al last met lopen en daarom hebben we sokjes voor haar gekocht. Ze vond het zelf ook een uitkomst, even wennen met lopen, maar daarna was het prima!

Het gekke is dan weer dat het na 5 dagen sneeuw en min 1 ook ineens overgaat naar zon en 16 graden!
De temperaturen kunnen hier zo enorm wisselen. maar ik moet zeggen dat die dag van 16 graden ook wel heerlijk was. Even een voorproefje van het voorjaar ( al denk ik dat we hier nog wel wat pittige koude dagen gaan krijgen)


He-He en na bijna 2 maanden had ik eindelijk weer eens een uitje met mijn vrijwilligerswerk. Na thanksgiving viel het een beetje stil want veel activiteiten werden afgelast door het koude weer.
En nu eindelijk kon ik weer eens op pad, we gingen naar het Fire Museum in Soho!


Het viel mij op dat er erg weinig bezoekers waren wat eigenlijk wel jammer is. Het museum is namelijk erg interessant! Er staan een paar mooie exemplaren van wagens/ karren, er is veel te zien met betrekking tot de brandweer benodigdheden door de jaren heen en er is een speciaal deel wat gaat over 9/11. Het is geen heel groot museum, maar de prijs (8 dollar) is dan ook goed te doen.


Ik heb wat leuke foto's kunnen schieten maar grotendeels was ik bezig met een figuurlijk brandje te blussen doordat er een deelnemer uit zijn slof schoot. Ook dat hoort bij mijn werk.



Op de terugweg moest ik nog even een cadeautje ophalen voor Maxim's verjaardag. (die inmiddels al is geweest)Ik was al dagen bezig wat leuke lijsten te vullen met foto's en prints en had oa deze besteld bij een fotograaf in NY. Ik denk dat ik er binnenkort nog wel iets ga aanschaffen, ik vind alle prints zo gaaf!



En dit zijn de 2 lijsten samen, ook met een mooie foto van Nova. Op deze manier maken wij het huisje toch meer eigen :)



En woensdag was het dan zover. Maxim werd 40! We stopten onderweg naar kantoor nog even bij Dunkin Donuts voor een dozijn donuts.



En op kantoor was alles leuk versierd, verrassing!!




Haha de jongens op kantoor waren creatief geweest met oa deze foto. ( is dus bewerkt he, wij hadden donuts haha )


Ik heb verder nog wat andere foto's geschoten die ik hieronder laat zien.



Stroopwafels, bij onze Bagelshop! Kost wel 6 dollar....



Nova keek naar de afscheids speech van Obama...



Zomaar een hoek van een straat in Soho.





Nog nooit laten zien, want ja zo mooi is het niet. Maar dit is vlakbij ons huis, een vrouw woont hier in een heel groot huis met in de achtertuin een grote Buick die al even niet is gebruikt. Hier in de buurt noemen ze haar "The Cat Woman". Er lopen wel 5 katten in de tuin die buiten worden gevoederd.


Tulpen!!


Tja, hoe zal deze broek zitten??? ...

Haha en hiermee sluit ik de blog af. Tot de volgende keer!

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat Nova zo geniet van de sneeuw. En wat is het weer toch wisselend bij jullie, heb NY nog steeds in mijn weerapp staan, dus zie het vaak voorbij komen. Doe mij maar 16 graden hoor :-)
    Nog een keer gefeliciteerd met Maxim, en mmmmm Dunkin Donuts, zo lekker!
    Die tuin met die Buick ken ik, bizar he, die auto staat er al heel lang denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha die foto met de pizza! Eerst Maxim met lege handen en toen met een pizza, Zach krabt wel erg lang aan zijn hoofd.��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat Maxim, en jij natuurlijk ook.
    Geweldige foto's weer,Nova in de sneeuw mooi gezicht,
    En die broek,Wahahaha zou die echt ..... zitten?
    Heb weer genoten van je foto's en je verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. NY in de sneeuw lijkt me toch geweldig om een keer mee te maken, maar 16gr is ook heerlijk!
    Leuke foto's weer en nog gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vorst, sneeuw, en dan opeens warm en zonnig... het lijkt Nederland wel hahahaha. Toch een stukje cultuur blijven hangen daar na de verkoop ;-) :-D

    Leuke foto's. En die Buick... wat een mega auto... echt Amerikaans. Heerlijk! (wij huurden als het even kon een Lincoln als we er waren hahahaha).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als eerste van harte gefeliciteerd!!.
    En wat een verschil sneeuw en dan de volgende dag 16 graden,geef mij maar het laatste😄
    Wat schattig die slofjes bij Nova.
    Was weer een leuk blog groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd en blij met weer een bloginbrooklyn :), wat een verschil die temperaturen, leuke fotos en wat een mooie lijsten met fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog van harte gefeliciteerd! Tulpen en stroopwafels?? Een klein beetje Nederland voor jullie, leuk! Goed die schoentjes voor Nova, pekel lijkt me niet fijn voor een huisdier. Wonderlijk die temperatuur verschillen! Die Buick lijkt wel door zijn hoeven te zakken haha Fijn weekend, Annette

    BeantwoordenVerwijderen