vrijdag 24 juli 2020

This Brooklyn Corona #5





Hallo lieve mensen, 
Een maand verder alweer en Corona is still here. 
De cijfers in NY zijn op dit moment zeer positief, maar de rest van USA staat in brand. Het is een vreemde gewaarwording. 





CUOMO LOODST ONS ERDOORHEEN.

Vanaf mei dragen wij mondbedekking en sindsdien zijn de cijfers flink gedaald. Ook waren bij ons de regels redelijk streng in vergelijking met andere Staten. 
Waar onze president liep te roepen dat alles zo snel mogelijk weer open moest bleven wij braaf thuis en gingen we alleen naar de supermarkt. 

En nu zien we de gevolgen van alle heropeningen... het is triest maar waar. Deze week hoorde ik dat de cijfers in California hoger zijn dan dat ze ooit zijn geweest in NY. 



DONALD

Helaas hebben we ook een deelnemer van Sprout verloren aan Corona. Donald werd in April al ziek en is nooit goed hersteld. Hij overleed in Juni. Deze foto nam ik vorig jaar in de Botanic Gardens. 
Als je mensen in je omgeving verliest aan Corona word je je extra bewust van de ernst. 








In NY zijn we weer rustig aan het openen, maar dan op een heel traag niveau en dat is prima. 

Sinds een paar weken mogen de restaurants hun buitenterras openen. 
Binnen dineren is voorlopig nog uitgesteld en dat klinkt begrijpelijk. 
Buiten dineren is iets wat Europeanen heerlijk vinden, maar Amerikanen zitten liever binnen onder de airco ;)

Normaliter zie je ook niet veel terrassen in de stad zoals we dat in Nederland kennen. 
Maar nu is het verkrijgen van een vergunning versoepelt en overal zie je gezellige zitjes!





Of ik nog bang ben om Corona op te lopen? Ja natuurlijk, maar niet op elk moment. Zo vind ik het buiten op een terras zitten vrij onschuldig, zolang er maar afstand is en het een kleinschalig terras is. 

Helaas worden in NY ook grenzen opgezocht, zijn er groepen die geen masker dragen en staan stoepen in het weekend vol met beschonken mensen. Daar worden wel maatregelen tegen genomen.







Afstand houden in supermarkten of drukke ruimtes is lastig en daarbij ben ik erg oplettend. 
Kapsalons zijn ook weer open, maar ik ga er niet heen. Met mijn wensen (knippen en verven) zou ik zeker 3 uur in een dichte ruimte zitten, dat zie ik gewoon niet zitten. 
Winkels zijn gedeeltelijk weer open, maar de Malls zijn nog dicht. 

Ik ben een paar weken geleden voor het eerst weer even naar Manhattan gegaan, het beeld dat mensen hebben van NYC is toch wel anders nu. Veel winkels zijn dicht en gaan wellicht nooit meer open. Er is geen toerisme dus het is overal erg stil. Veel daklozen op straat en veel zwerfafval. 
Hopelijk komen we hier weer bovenop.






En verder gaat alles zijn gangetje hier, beleef ik uiteraard niet zoveel avonturen als voorheen, maar we mogen niet klagen. 
Wekelijks heb ik contact met een aantal deelnemers van Sprout, ook voor hen ligt het leven stil, geen activiteiten en aan huis gekluisterd, we praten dan over de gewone dingen; Wat heb je gedaan vandaag en wat ga je vanavond eten? 










Ik ben inmiddels een pro in Turkse gerechtjes maken, doordat een collega-vrijwilliger online kooklessen heeft gegeven afgelopen maanden. 





NOOIT BLIJ OM WEER NAAR HUIS TE GAAN



We blijven voorlopig ook gewoon in de stad, waar het deze tijd enorm warm is ( de mensen die in de zomer in NY zijn geweest weten waar ik over praat!) Gelukkig hebben we kortgeleden een ideale lokatie gevonden om Nova te laten zwemmen. Een kort Uber ritje en we zijn er. Op de terugweg laten we Nova even opdrogen door een eind te wandelen en dan gaan we weer naar huis.

Hieronder nog wat foto's: 


VANUIT RED HOOK HEB JE EEN MOOI UITZICHT OP MANHATTAN

DE DIERENARTS BEZOEKEN TIJDENS CORONA, CONSULT OP DE STOEP


EN LOS VAN HET WARME WEER KAN HET OOK BEHOORLIJK LOSBREKEN

EEN MOOIE REGENBOOG OP NY PRIDE DAY!

GELUKSTREFFER


HEERLIJK GENIETEN VAN ONS BALKON TIJDENS DE WARME ZOMERAVONDEN

IK BEGIN EEN PUZZLE PRO TE WORDEN

NOVA HAAR VEILIGE PLEKJE TIJDENS AL HET VUURWERK ( JULY 4)


HOLLANDSE KRENTENBOLLEN GEBAKKEN
WANNEER GAAT T WEER SNEEUWEN VROUWTJE? 


GROETJES!!



2 opmerkingen:

  1. Corona zal de gemoederen nog lang bezig blijven houden vrees ik...
    En idd, liever buiten op een terrasje wat eten dan binnen bij de airco, vrees dat die airco ook debet is in veel staten waar het warm weer is.
    Toch weer leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie maken er ondanks de Corona het beste van! Erg leuke foto's!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen