zondag 14 juli 2019

This Brooklyn Summer #1





Het is zomer in NY en dat voelen we ook!!



Met dagelijkse temperaturen van 25-35 graden hoor je mij in principe niet heel erg meer klagen. Lang leven de Airco!
Na 3 jaar beginnen de warme temperaturen en het vochtige weer aardig te wennen. Het is vooral ook wel lekker dat het hier t/m oktober vaak lekker aangenaam is.

Nova vind het daarentegen een stuk minder leuk en dat vind ik ook sneu voor haar. Ze houdt enorm van zwemmen en vooral met dit weer, maar de mogelijkheden daarvoor zijn minimaal in de stad.
Onze laatste vakantie samen was alweer in oktober 2018 en het werd dus ook wel weer hoog tijd om eens ergens heen te gaan. Gelukkig heb ik nu mijn rijbewijs, dat maakt het allemaal ook een stuk makkelijker.

En zo vertrokken we afgelopen woensdag voor 3 dagen naar The Catskills.
Ik had er al heel vaak over gehoord, een mooi bergachtig natuurgebied in de staat NY, zo'n 3 uur rijden van de stad.
Na wat googlen deed het mij veel denken aan de Ardennen. Veel bos, bergen, beekjes en watervallen.
Dat leek ons wel wat!

AUTO RIJDEN IN HAAR HOBBY


Op de heenweg lag Nova voornamelijk te slapen. Ze heeft auto rijden nooit erg gevonden en vind het zelfs fijn!! Ze lag dus heerlijk grotendeels te snurken, totdat we even in een korte opstopping stonden. Ze stond op, keek het raampje uit en die blik zal ik nooit vergeten!! Grote ogen en bek open, letterlijk een blik van verbazing toen zij daar een kabbelende rivier zag! Maxim en ik kwamen niet meer bij!
Hoe heerlijk is het om haar dan zo te zien, daar kan ik zo van genieten!

We hadden een Airbnb geboekt , zoals we eigenlijk altijd doen voor onze vakantie. Het huiselijke vinden wij erg prettig en gelukkig kan je zelf filteren op wensen. Bijv; hond toegestaan. N.a.v de reviews op het huisje van onze keuze lazen we al dat er meer honden een geweldige tijd hadden gehad dus de keuze van snel gemaakt!


ONS PRIVÉ ZWEMBAD


Ons huisje lag namelijk aan een beekloop incl waterval.
Op zo'n 100 meter afstand hadden we een ware "swimming hole" in ons privé bezit!
Ook zat er een heerlijk achtertuin bij.
Dat werd voor Nova de eerste dag al direct plonzen natuurlijk!
Voor ons was het helaas net even iets te koud, dus lieten we Nova lekker zelf uit haar dak gaan.


ACHTERTUIN



NIKS LEKKERDER DAN ROLLEN IN HET GRAS


Op dag 2 hadden we alle tijd om op ontdekking uit te gaan. Ik had die avond ervoor alle foldertjes en boekjes doorgespit die in het huisje lagen en ik wilde wel graag naar The Kaaterskill Falls rijden.
Een uitkijkpunt op een mooie waterval. Ik kon me er niet veel bij voorstellen, had ook niet gegoogled. Ik dacht, een leuk beekje, met een watervalletje, altijd leuk!




Bij het uitstappen op de parkeerplaats kwam er een andere auto aanrijden en het raampje ging open. De man in de auto vroeg; "Mogen wij even uitstappen om jullie Toller te aaien" Ja tuurlijk. Hij kwam aanlopen met zijn 3 zoontjes en vertelde ons dat hun Toller pas was overleden op 15 jarige leeftijd.
Ze wilden ook graag even op de foto zodat hij het aan zijn vrouw kon laten zien, want een Toller zie je hier nu eenmaal niet veel.
Zo lief!


OOK DIT IS NY


UITZICHT VANAF HET PLATFORM


Ook hier was het niet zo heel warm, maar aangenaam en we begonnen de wandeling naar het uitzichtpunt, zo'n 10 minuutjes lopen. Perfect dus.
Het uitzicht was prachtig en de waterval was intens!!

Beneden bij de waterval zagen we ook mensen lopen dus blijkbaar kon je ook bij de voet van de waterval komen. Het was maar 0.5 mile stond er op een bordje, maar het was nogal een uitdagende wandeling werd ons verteld.
We besloten het toch er maar op te wagen, we konden nou eenmaal ook gewoon pauze nemen of terug gaan.





Nova zag het wel zitten en rende als een dolle over de heuvels en afdalingen vol losse stenen.
Ik kreeg het nog even Spaans benauwd dat ik weer zou vallen, maar het was aan de andere kant ook een goede training om minder angstig te zijn.


WE MADE IT




DAT IS NOG EENS IETS ANDERS DAN HET MEERTJE IN EINDHOVEN



En het was inderdaad een uitdaging om bij de voet van de waterval te komen, maar het was het waard!!
Je kon er op verschillende niveau's komen wat echt prachtig was. We zijn daar best een poosje gebleven, ook om even op te laden voor de terugweg, want die ging grotendeels terug omhoog.

Dat was nog eens een goede workout.
Nova deed het verrassend goed! Op haar 10e zit ze nog vol energie.




Na wat bijkomen in het huisje zijn we 's avonds nog naar een lokale pizzeria geweest. Ik vind de dorpjes hier allemaal heel leuk, echt alsof je in een film zit.









En toen brak de laatste dag alweer aan. Nova mocht nog even zwemmen in haar privé zwembad en daarna gingen we op de route naar huis nog wat opzoeken.







We kwamen onderweg langs High Falls en stopten zomaar ergens voor een koffie.
Dat bleek een schot in de roos, het was een DogFriendly Cafe!
Nou dat maak je haast nooit mee, maar de hond mocht mee naar binnen.
Maarja, het was prachtig weer dus wel bleven alsnog buiten haha.

Hierna reden was langs de laatste stop; Mohonk Preserve Park.
Ook weer een beek met zwemwater.
Het was een groot natuurpark. Bij het parkeren werd ons verteld dat de entree $15 pp was.
Pfff persoonlijk vond ik dat wat zonde, maar we besloten het toch maar te doen.
Nova was ook welkom, maar alleen aan één zijde van de beek. Dat bleek achteraf de minder interessante zijde te zijn en we waren er na wat zwemmen dan ook wel uitgekeken.



Het leuke was, dat wij nu wel het water in konden omdat het water hier niet zo vreselijk koud was. Dus gezellig even met Nova in het water om de reis af te sluiten!!

Nu ik mijn rijbewijs heb hebben we wat meer mogelijkheden om af en toe eens de auto te pakken en er op uit te gaan. Dus op naar ons volgende avontuur!!





7 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend lief, een echte honden vakantie voor Nova. Super om Nova te zien genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja zo gaat het hier altijd, wij kiezen de vakantie op nova haar wensen ;)

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijk uitstapje, en wat zal Nova genoten hebben! En jullie natuurlijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja het was echt weer eens nodig, ze had al zo lang niet gezwommen en gerend!

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijke trip en de foto’s zijn geweldig vind jullie Nova echt een honden foto model😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja ze weet t precies als er een foto wordt genomen hoor

      Verwijderen
  4. Wat hadden jullie een mooie plek daar. Leuk dat Nova zich ook zo goed heeft vermaakt. Ik kijk al uit op mijn Catskill trip (iets minder warm dan).

    BeantwoordenVerwijderen