donderdag 20 september 2018

This Brooklyn Summer #4





Hee allemaal,

De laatste zomerblog van dit jaar.



Ik heb genoten van het heerlijke weer en als het een beetje mee zit hebben we hier t/m eind oktober nog heerlijk zachte dagen. Het begin van de herfst vind ik dan ook erg prettig, zacht weer, vallende bladeren, de bomen kleuren hier ook zo mooi. Maar dat mag van mij allemaal nog even duren hoor.

Afgelopen weekend was het ontzettend slecht weer en heb ik voor t eerst weer mijn jas aan moeten doen. 16 graden, regen en storm. De storm heette "Gordon".
Toen ik zei dat Gordon hier afgelopen weekend was, keek Maxim me raar aan haha

Anyway ik neem jullie weer mee naar afgelopen weken, met wat leuke foto's.


Om maar weer te beginnen met alle Sprout Trips.







We bezochten het South Street Seaport Museum. South Street Seaport bevindt zich vlakbij Wall Street eigenlijk het oudste bewoonde gedeelte van Manhattan. Mijn collega was hier ooit gids en kon dan ook een hoop vertellen van de geschiedenis.
We bezochten hier 2 boten van meer dan 100 jaar oud. Prachtig om te zien.
Mocht je van boten en geschiedenis houden is het zeker leuk om hier heen te gaan, een kaartje om de boten te bezichtigen kost 8 dollar, het museum zelf is gratis.









Het volgende tripje was naar een BBQ Restaurant in East Harlem.
Ik heb vooral foto's gemaakt van East Harlem zelf, niet echt van het uitje.
Het leuke is dat ik door Sprout vaak veel nieuwe dingen van de stad leer kennen.
East Harlem is wat ruiger, maar ook erg leuk om eens doorheen te lopen. Het ligt aan de Hudson met een prachtig uitzicht.
Het was deze dag ook weer een stralende dag dus ik kon mooie foto's nemen.







Het tripje wat hierop volgde was een wandeling bij Brooklyn Bridge park in de avond. Dat was ook erg gezellig en we hebben de zon zien ondergaan.







Erop volgend had ik nog een ontbijt bij Juniors met de groep, echt een aanrader!
Juniors is bekend om zijn heerlijk cheesecakes, het is een "Diner", waarvan de eerste vestiging in Downtown Brooklyn zit. Deze is nog heel authentiek, zoals je ze nog in de film ziet.









We zijn laatst met Nova weer naar het hondenstrandje in het park geweest. In de zomer is het vaak te warm om de grote wandeling te maken, maar deze dag was het een zachte 23 graden. Heerlijk dus.






En vorige week was het weer 9/11
Altijd een bijzondere dag hier in de stad.
's avonds straalden de lichtstralen weer vanaf Manhattan en vanaf ons appartement konden we het goed zien. Ik krijg daar altijd weer kippenvel van, de blauwe lichtstralen die verdwijnen in de wolken.




Mijn broer was in NY met vrienden, ik heb ze een middagje een rondleiding gegeven door Brooklyn.
Manhattan is leuk, maar als je de brug oversteekt heb je toch het mooiste uitzicht hoor!!

Dat was het weer voor deze blog, groetjes!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten