zondag 11 maart 2018

This Brooklyn Winter #7




Jeetje, ik had weer zoveel foto's dat het weer tijd werd voor een blog update!





Over 3 weken gaan we verhuizen dus mijn hoofd zit vol met ideeën, woonwensen en lijstjes.
We hebben er beiden echt super veel zin in! Maar we gaan onze huidige woning ook zeker missen. Dus nog even volop genieten van onze "brownstone"








Als mensen hier spullen kwijt willen, zetten ze dat vaak op straat. Zoals je dat in NL vroeger ook mocht doen, gebeurt dat dus hier dagelijks. Het zijn soms net kleine vlooienmarktjes waar je langsloopt en tja daar ben ik mee opgegroeid, neuzen tussen de spulletjes!!

En zo vond ik een oude palm plant, lelijke pot, dode bladeren.  Een paar huizen verderop vond ik een splinternieuwe metalen emmer!! 1+1 =2! Ik kocht wat potaarde en ik heb nu een prachtige plant!
En zo vond ik de laatste weken wel meer dingen langs de straat: een mooie spiegel, een enorm verkeersbord, een splinternieuwe glazen maatbeker, vergiet, ovenschaal..... en we gaan gewoon lekker door!! 








Ons fotomodel laat zich ook weer even zien, hier op de pier bij Wall Street, tijdens de lunch pauze. 






De postbode rijdt hier altijd in zo'n schattig wagentje!





Lekker slapen op vrouwtje haar voeten, met 1 oog open. 







Vorige week ging ik met Sprout naar het Mount Vernon Hotel Museum. 
Ik ben van plan om binnenkort een blog te maken met bijzondere plekken in NY waar weinig toeristen komen, dit is er eentje van. 
Een prachtig landhuis uit 1826 dat nog over is gebleven tussen de hoge gebouwen van Manhattan. 









Weten jullie nog dat ik stenen had gegeven aan een vriendin die hier op bezoek was? Zij beschildert stenen en verstopt ze her en der. Deze stenen heb ik voor haar in Brooklyn van het strand opgeraapt , zij beschilderde ze en heeft ze weer terug gestuurd!
De eerste heb ik inmiddels al weer verstopt, op een echte New Yorkse Water Paal.






Van een collega van Sprout kreeg ik stroopwafels en een kaart uit NL, omdat hij daar op vakantie was. Zo lief!






Tevens een mooi plaatje in Manhattan, om de hoek bij Mount Vernon Hotel. ( Upper East side) 







Afgelopen woensdag hadden we hier thunder snow, dondersneeuw. 
Het was ontzettend vies, nat en koud weer. Ja en dan pakken we onszelf maar goed in!!





Onderweg naar een afspraak liep ik langs deze diner. 




Ik ging lekker ontbijten met Sprout bij een Irish Pub, in verband met St Patricksday, wat deze maand is. Dat wordt hier uitgebreid gevierd.










En dan deze foto sessie. We waren aan de wandel en het was prachtig weer. Nova weet precies hoe ze moet poseren !






Ik liep langs de tentoonstelling van Downton Abbey. Een geweldige Britse TV serie. Tickets kosten 35 Dollar en daar had ik even geen zin in, maar ik kon wel gratis even naar de gift shop. Super leuke spulletjes verkochten ze!

Dat waren mijn avonturen wel weer. Fijne zondag iedereen!

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke verzameling fotoś weer. En Nova kan goed poseren haha. Echt superleuk! Fijne zondag ook, en vergeet de klok niet een uur vooruit te zetten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit zo ontzettend leuk om te zien en te lezen! Bedankt voor weer een geweldige update

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk blog weer.
    Er is ook ontzettend veel te zien en doen dat in NY geweldig.
    En succes met de verhuizing.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bedankt voor de lieve reacties!! na 2 jaar blijf ik zo wel gemotiveerd om te blijven schrijven

    BeantwoordenVerwijderen