zondag 24 december 2017

This Brooklyn Winter #1





Happy Winter Time!

Sinds deze week is het toch echt officieel winter. Al hebben we allemaal al van de sneeuw kunnen "genieten"










Hier was het op 8 december raak, ik geloof een paar dagen nadat het in NL had gesneeuwd.
En het was gelijk een dik pak sneeuw van zo'n 15 cm.
En tja, ik kan niet anders zeggen dan dat het mooie plaatjes opleveren.
Zoals van Nova in de sneeuw,  zij geniet volop!
Ze houdt zoveel van de sneeuw dat ze niets anders wil dan buiten zijn. Eenmaal binnen is ze dan ook behoorlijk onrustig en ongeduldig. En nu er al een week geen sneeuw meer is gevallen merk ik dat echt aan haar humeur.
Maar daarom geniet ik er ook zo van als er sneeuw ligt, omdat zij er zo van geniet!




Ook deze man genoot zichtbaar van het weer. Hij kreeg een hoop aandacht met zijn mega sneeuwpop. En hoe cool is zijn skipak!






Op deze eerste sneeuwdag ging ik ook op pad met Sprout, naar een Atelier waar van alles te doen was.
Ik heb jaren op een atelier gewerkt in NL, waar ik mensen met een verstandelijke beperking heb begeleid, dus dit uitje lag mij wel natuurlijk!
We kregen een rondleiding door een glasblazerij en de groep mocht een tas zeefdrukken.
Het was een leuke dag!







Ook deze week ging ik weer uit met de club ;)
We gingen naar 5th avenue om etalages te kijken. Nu klinkt dat wellicht niet heel spannend. Maar geloof me, in december zijn de etalages in NY fantastisch!! Denk aan de Bijenkorf, maar dan factor 10. Glitter, glamour, kleuren, lichtjes, prachtig!!
Natuurlijk bekeken we de welbekende kerstboom op Rockefeller Plaza, maar er tegenover bevindt zich Saks Fifth Avenue, ook een prachtig warenhuis, waar ze een indrukwekkende lichtshow op de gevel vertoonden. Het leek Disneyland wel!
Ook dit was dus weer een geslaagd avondje!


instagram

Op veel straathoeken worden kerstbomen verkocht. Zo met de sneeuw zag dat er extra gezellig uit.





Dit jaar hebben wij ook een boom en voor het eerst hebben wij ook cadeautjes!! Maxim en ik hebben nooit samen kerst gevierd met cadeautjes, maar na 2 jaar USA hadden wij het gevoel dat we daar toch eens verandering in moesten gaan brengen.
Verder hebben wij geen grote plannen. Lekker uiteten en cadeautjes uitpakken :)




Deze avond keek ik Rocky 1 en Creed ( de laatste uit de Rocky reeks)
Wij zijn afgelopen zomer in Philadephia geweest waar de films grotendeels zijn opgenomen en dat
geeft toch wel een speciaal gevoel, dat wij daar ook hebben gelopen!!


FLASHBACK




Extra ordinary bark.
Hier in USA noemen ze een overheerlijke chocolade reep vaak "bark"
Het is afgestemd van tree bark ( boomschors)
Het is eigenlijk een plaat met chocolade waar dan van alles overheen wordt gestrooid.
Zo ben ik gek op peppermint bark. Chocolade met candy cane pepermunt! Maar je kan het zo gek hebben als je wilt.



In deze koude dagen vond ik ook nog eens heerlijke warme laarzen in de Sale!! Blij mee, gevoerd met schapenwol!




Op Wall street kom ik soms de mooiste auto's tegen. Ik stuur dan vaak even een foto naar mijn broer die me dan kan vertellen dat dit waarschijnlijk een Daimler is :)




Lieve lezers! Ik wens jullie een fijne kerst toe en bij deze ook alvast een Gelukkig 2018!!



3 opmerkingen:

  1. Chocolade met pepermunt is goddelijk!
    En wat prachtig toch, kerst in NY. Vind er hier geen zak aan, daarom zou ik graag ooit eens de kerstperiode in NY door willen brengen. Kom maar hier met die jackpot Staatsloterij en Postcodeloterij :-)
    Zelfs sneeuw zou ik op de koop toe nemen hihi.

    Fijne kerstdagen en een geweldig 2018!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige fotos en mooie beschrijvingen, Merry Christmas & happy New Year

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een sfeertje in deze tijd van het jaar!!
    Lijkt me geweldig al die etalages nu.
    Weer een super leuk blog.
    En jullie ook fijne feestdagen en eeen gelukkig&gezond 2018🎄

    BeantwoordenVerwijderen